Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми формування готовності учнів до професійної діяльності в якості водіїв.
Досліджено психофізіологічні особливості та професійно-значимі якості діяльності водіїв. Обґрунтовано психолого-педагогічну структуру готовності старшокласників до роботи з автотранспортною технікою. Запропоновані та експериментально підтверджені зміст та педагогічні впливи, що сприяють підвищенню рівня сформованості морального, практичного та психологічного компонентів готовності старшокласників. Визначено мотиваційний, когнітивно-практичний, професійної придатності, самооцінковий критерії та рівні сформованості готовності. Створені педагогічні технології дозволили сформувати вміння переносу описових та зорових об’єктів до реальної дорожньої обстановки, вміння діяльності з врахуванням своїх особистісних властивостей (сприймання, реакція, темперамент), вміння самостійно та творчо застосовувати набуті знання в професійній діяльності.
Dissertation contains the results of theoretical and experimental research of problem of forming of readiness of senior pupils to professional activity as drivers. Psychophysiological features and professionally meaningful qualities of drivers activity are investigated. The psyco-pedagogical structure of readiness of senior pupils to work with a motor transport technique has been grounded. It has been suggested and experimentally confirmed that pedagogical influence assists the increase of level of formation of moral, practical and psychological components of readiness of senior pupils. Motivational, cognitive - practical, professional and self-evaluational criteria are defined. The created pedagogical technologies allowed to form the ability to transfer descriptive and visual objects to the real driving situation, the ability to act taking into account the personality features (perception, reaction, temperament), the ability to independently and creatively apply the knowledge obtained in professional activity.