У статті наведено результати теоретичного дослідження, метою якого було вдосконалити процес фізичного виховання учнів на основі використання засобів спортивної акробатики. Наукова новизна полягає в теоретичному обґрунтуванні засобів спортивної акробатики, які в практичній роботі з фізичної культури підвищать ефективність процесу фізичного виховання та позитивно вплинуть на динаміку рухової підготовленості та фізичного розвитку учнів. Зазначено, що однією з позитивних сторін акробатики є забезпечення гармонійності розвитку організму завдяки різноманіттю її засобів та методів. Засоби спортивної акробатики відповідають анатомо-фізіологічним та психологічним особливостям організму учнів. Важливе місце в акробатиці займають такі види мистецтва, як танець та музика. Музичний супровід розвиває музичний слух, почуття ритму, узгодженість рухів з музикою. Позитивними рисами в спортивній акробатиці є вміння створювати емоційно-руховий образ на основі особистого сприйняття музики, а основним способом вираження емоцій та почуттів є пластична виразність. Оволодіння виразними рухами має важливе значення для учнів, так як сприяє корекції емоційної сфери, зняття психічної напруги, формування комунікативних здібностей, розвитку різних властивостей психіки. Висновки: заняття з застосуванням акробатики у рамках предмету «Фізична культура» сприяє розвитку в учнів організованості, цілеспрямованості, комунікабельності, артистичності та організаторських здібностей, а також сталого інтересу до систематичних занять фізичною культурою та спортом. Організовані на високому емоційному рівні заняття значно підвищать рівень мотивації учнів до фізичної культури, що позитивно позначиться на гармонійному розвитку учнів, їх рухової підготовленості та особистісних якостях.
The article presents the results of a theoretical study aimed at improving the process of physical education of students based on the use of sports acrobatics. Scientific novelty lies in the theoretical substantiation of means of sports acrobatics, which in practical work on physical culture will increase the efficiency of the process of physical education and positively affect the dynamics of motor fitness and physical development of students. It is noted that one of the positive aspects of acrobatics is to ensure the harmony of the body due to the variety of its tools and methods. Means of sports acrobatics correspond to the anatomical, physiological and psychological characteristics of the body of students. Arts such as dance and music play an important role in acrobatics. Musical accompaniment develops musical hearing, sense of rhythm, coordination of movements with music. Positive features in sports acrobatics are the ability to create an emotional and motor image based on personal perception of music, and the main way to express emotions and feelings is plastic expression. Mastering expressive movements is important for students, as it helps to correct the emotional sphere, relieve mental stress, the formation of communicative abilities, the development of various properties of the psyche. Conclusions: classes in the use of acrobatics in the subject "Physical Culture" promotes the development of students' organization, focus, communication, artistry and organizational skills, as well as a lasting interest in regular physical education and sports. Classes organized at a high emotional level will significantly increase the level of motivation of students to physical culture, which will have a positive impact on the harmonious development of students, their motor skills and personal qualities.