Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Науково-методичні засади застосування електронних навчально-методичних посібників із видів спорту у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Павленко, І. О.
dc.contributor.author Чхайло, М. Б.
dc.contributor.author Скачедуб, Н. М.
dc.date.accessioned 2023-09-28T12:48:48Z
dc.date.available 2023-09-28T12:48:48Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Павленко, І. О. Науково-методичні засади застосування електронних навчально-методичних посібників із видів спорту у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури / І. О. Павленко, М. Б. Чхайло, Н. М.Скачедуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Вип. 3К (147). – С. 310-316. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42141
dc.description.abstract Метою даної статті є наукове обґрунтування теоретичних основ впровадження електронних навчально-методичних посібників у систему професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури. Методологічну основу дослідження становить поєднання теоретико-методологічних підходів: компетентнісного, діяльнісного, ресурсного. Для забезпечення комплексності та об’єктивності дослідження використано низку загальнонаукових і педагогічних методів: аналіз і синтез літератури з проблеми; інтерпретація наявних теоретичних підходів та емпіричних результатів; систематизації та узагальнення даних дослідження. Із метою виявлення доцільності використання навчально-методичних посібників у професійній підготовці фахівців із фізичного виховання розроблено анкету для опитування викладачів фізкультурно-спортивних кафедр закладів вищої педагогічної освіти яка складається із трьох блоків питань: 1) самооцінка рівня готовності викладати основи різних видів спорту; 2) характеристика індивідуальної педагогічної техніки; 3) інформатизація освітнього процесу. У результаті опитування зафіксовано, що інтенсивність інноваційних перетворень у системі фізкультурної освіти спричиняється нестачею спеціалізованих електронних дидактичних засобів і вирішення цієї проблеми респонденти вбачають у проектуванні та створенні комп’ютерних програм-оболонок ЕЗН та трансферу інформації про навчання рухових дій у формат електронного навчального об’єкта. Інформаційно-технологічні перетворення в освіті, види ЕЗН та зміст освітньої діяльності представлено у вигляді структурної схеми. Наукова новизна полягає у розробці змісту інноваційних перетворень із позицій їхнього компонентного складу: концептуальний компонент, програмно-технічний компонент, процесуальний компонент, цільовий компонент, компонент управління. Висновки. Застосування ЕНМП на заняттях із різних видів спорту має великий потенціал у забезпеченні високої якості професійної підготовки майбутніх фахівців із фізичного виховання за рахунок наступних факторів: швидше досягається ефект вироблення кінестетичних відчуттів, забезпечується трансляція знань у рухові вміння; зростає корисна ефективність інформації навчального призначення, оскільки вона подається у максимально доступній для сприйняття формі; мінімізуються втрати інформативності навчальних відомостей про техніку рухових дій, що мають складну структуру та виконуються з великою швидкістю; скорочується час на надання рухового завдання, повідомлення вихідних відомостей, необхідних для її розуміння. uk
dc.description.abstract The purpose of this article scientific substantiation of theoretical bases of introduction of electronic educational and methodical manuals in the system of professional training of future specialists of physical culture. The methodological basisis is a combination of theoretical and methodological approaches: competence-based, activity-based, resource-based. To ensure comprehensiveness and objectivity of the study a number of general scientific and pedagogical methods were used: analysis and synthesis of the literature on the problem; interpretation of the available theoretical approaches and empirical results; systematization and generalization of research. In order to identify the feasibility of the use of teaching aids in the professional training of specialists in physical education developed a questionnaire for the survey of teachers of physical education and sports departments of institutions of higher teacher education, consisting of three blocks of questions: 1) self-assessment of the level of readiness to teach the basics of different sports; 2) characterization of individual pedagogical technique; 3) informatization of the educational process. The survey found that the intensity of innovative transformations in the system of physical education is caused by the lack of specialized electronic teaching aids and the solution to this problem respondents see in the design and creation of computer shells SES and transfer of information about learning motor actions in the format of e-learning object .The structural scheme illustrating information-technological transformations in education, types of SES and the maintenance of educational activity is presented. The scientific novelty is to develop the content of innovative transformations from the standpoint of their component composition: conceptual component, software and hardware component, procedural component, target component, management component. Conclusions. The use of ENMP in various sports has great potential in ensuring high quality training of future specialists in physical education due to the following factors: faster achieves the effect of developing kinesthetic sensations, translates knowledge into motor skills; the usefulness of educational information increases, as it is presented in the most accessible form; the loss of informativeness of educational information about the technique of motor actions, which have a complex structure and are performed at high speed, is minimized; reduces the time to provide a motor task, the message of the initial information necessary for its understanding. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject електронні навчально-методичні посібники uk
dc.subject майбутні фахівці із фізичного виховання uk
dc.subject професійна підготовка uk
dc.subject electronic teaching aids uk
dc.subject future physical education specialists uk
dc.subject professional training uk
dc.title Науково-методичні засади застосування електронних навчально-методичних посібників із видів спорту у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури uk
dc.title.alternative Scientific and methodological basis of the use of electronic teaching aids from sports in the professional training of future specialists in physical culture uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:796.071.4]:796.012.4:001.895
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2022.3К(147).67


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics