Метою даної статті є наукове обґрунтування теоретичних основ впровадження електронних навчально-методичних посібників у систему професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури. Методологічну основу дослідження становить поєднання теоретико-методологічних підходів: компетентнісного, діяльнісного, ресурсного. Для забезпечення комплексності та об’єктивності дослідження використано низку загальнонаукових і педагогічних методів: аналіз і синтез літератури з проблеми; інтерпретація наявних теоретичних підходів та емпіричних результатів; систематизації та узагальнення даних дослідження. Із метою виявлення доцільності використання навчально-методичних посібників у професійній підготовці фахівців із фізичного виховання розроблено анкету для опитування викладачів фізкультурно-спортивних кафедр закладів вищої педагогічної освіти яка складається із трьох блоків питань: 1) самооцінка рівня готовності викладати основи різних видів спорту;
2) характеристика індивідуальної педагогічної техніки; 3) інформатизація освітнього процесу. У результаті опитування зафіксовано, що інтенсивність інноваційних перетворень у системі фізкультурної освіти спричиняється нестачею спеціалізованих електронних дидактичних засобів і вирішення цієї проблеми респонденти вбачають у проектуванні та створенні комп’ютерних програм-оболонок ЕЗН та трансферу інформації про навчання рухових дій у формат електронного навчального об’єкта. Інформаційно-технологічні перетворення в освіті, види ЕЗН та зміст освітньої діяльності представлено у вигляді структурної схеми. Наукова новизна полягає у розробці змісту інноваційних перетворень із позицій їхнього компонентного складу: концептуальний компонент, програмно-технічний компонент, процесуальний компонент, цільовий компонент, компонент управління. Висновки. Застосування ЕНМП на заняттях із різних видів спорту має великий потенціал у забезпеченні високої якості професійної підготовки майбутніх фахівців із фізичного виховання за рахунок наступних факторів: швидше досягається ефект вироблення кінестетичних відчуттів, забезпечується трансляція знань у рухові вміння; зростає корисна ефективність інформації навчального призначення, оскільки вона подається у максимально доступній для сприйняття формі; мінімізуються втрати інформативності навчальних відомостей про техніку рухових дій, що мають складну структуру та виконуються з великою швидкістю; скорочується час на надання рухового завдання, повідомлення вихідних відомостей, необхідних для її розуміння.
The purpose of this article scientific substantiation of theoretical bases of introduction of electronic educational and methodical manuals in the system of professional training of future specialists of physical culture. The methodological basisis is a combination of theoretical and methodological approaches: competence-based, activity-based, resource-based. To ensure comprehensiveness and objectivity of the study a number of general scientific and pedagogical methods were used: analysis and synthesis of the literature on the problem; interpretation of the available theoretical approaches and empirical results; systematization and generalization of research. In order to identify the feasibility of the use of teaching aids in the professional training of specialists in physical education developed a questionnaire for the survey of teachers of physical education and sports departments of institutions of higher teacher education, consisting of three blocks of questions: 1) self-assessment of the level of readiness to teach the basics of different sports; 2) characterization of individual pedagogical technique; 3) informatization of the educational process. The survey found that the intensity of innovative transformations in the system of physical education is caused by the lack of specialized electronic teaching aids and the solution to this problem respondents see in the design and creation of computer shells SES and transfer of information about learning motor actions in the format of e-learning object .The structural scheme illustrating information-technological transformations in education, types of SES and the maintenance of educational activity is presented. The scientific novelty is to develop the content of innovative transformations from the standpoint of their component composition: conceptual component, software and hardware component, procedural component, target component, management component. Conclusions. The use of ENMP in various sports has great potential in ensuring high quality training of future specialists in physical education due to the following factors: faster achieves the effect of developing kinesthetic sensations, translates knowledge into motor skills; the usefulness of educational information increases, as it is presented in the most accessible form; the loss of informativeness of educational information about the technique of motor actions, which have a complex structure and are performed at high speed, is minimized; reduces the time to provide a motor task, the message of the initial information necessary for its understanding.