Метою дослідження було освітлення поглядів авторів наукових публікацій на організацію урочних, позаурочних та позашкільних форм фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладах, особливостей впровадження в таку організацію атлетичної гімнастики. В роботі здійснено теоретичний аналіз історії розвитку атлетичної гімнастики, емпірично доведено мотиваційне значення щодо донесення таких аспектів до учнів. Освітлено погляди особливості використання засобів атлетичної гімнастики в різних інноваційних формах організації спортивних гуртків школи та позашкільній фізкультурно-спортивній роботі. Новизною дослідження слід вважати запропоновані авторами форми та методи впровадження атлетичної гімнастики в різні види організації гурткової роботи загальноосвітнього навчального закладу; приведені емпірично перевірені приклади застосування силових вправ в чергуванні з ігровими рухливими вправами, малорухливою шаховою грою, особливості використання в коловому тренуванні специфіки технічної підготовки в «Степ-боксі». Висновки вказують на осмислення означених темою змістів, підкреслюють погляди на атлетичну гімнастику в світлі використання її засобів і методів з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Авторами наголошено, що за умови передбачення особливостей вікової пріоритетності розвитку фізичних якостей, включення засобів атлетичних вправ в ігрові форми урочних та позаурочних занять, донесення інформації учням про історію виникнення розвитку гімнастики, досягнення видатних вітчизняних спортсменів робить цю форму рухової активності ефективним засобом фізичного виховання.
The purpose of the study was to highlight the views of the authors of scientific publications on the organization of classroom, extracurricular and extracurricular forms of physical education of students in general educational institutions, the features of the introduction of athletic gymnastics into such an organization. The paper carried out a theoretical analysis of the history of the development of athletic gymnastics, empirically proved the motivational value of conveying such aspects to students. The views on the features of the use of athletic gymnastics means in various innovative forms of organization of school sports clubs and extracurricular physical culture and sports work are highlighted. The novelty of the study should be considered the forms and methods proposed by the authors for the introduction of athletic gymnastics in various types of organization of circle work of a general educational institution; Empirically verified examples of the use of strength exercises in alternation with playing mobile exercises, a sedentary chess game, features of using the specifics of technical training in "Step-box" in a circular training are given. The conclusions indicate the comprehension of the contents indicated by the topic, emphasize the views on athletic gymnastics in the light of the use of means and methods with students of general educational institutions. The authors noted that, provided that the features of the age priority of the development of physical qualities are provided, the means of athletic exercises are included in the game forms of lesson and extracurricular activities, the communication of information to students about the history of the development of gymnastics, the achievement of outstanding domestic athletes makes this form of motor activity an effective means of physical education.