Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Специфіка підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти Польщі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Безкопильний, О. О.
dc.contributor.author Сущенко, Людмила Петрівна
dc.contributor.author Матусевич, А. М.
dc.date.accessioned 2023-09-28T08:06:40Z
dc.date.available 2023-09-28T08:06:40Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Безкопильний, О. О. Специфіка підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти Польщі / О. О. Безкопильний, Л. П. Сущенко, А. М. Матусевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Вип. 3К (147). – С. 50-54. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42073
dc.description.abstract Однією з найважливіших умов удосконалення фізичного виховання учнівської молоді є кваліфіковані вчителі фізкультури, що обумовлює актуальність дослідження систем підготовки вчителів фізичної культури в найбільш розвинених країнах світу. Метою статті є з’ясування специфіки підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти Польщі. У роботі застосовано такі методи досліджень: аналіз та синтез науково-методичних джерел інформації, навчальних планів і навчальних програм щодо професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти Польщі. З’ясовано, що система підготовки вчителів у закладах вищої освіти Польщі орієнтована на запити дошкільних освітніх закладів та закладів загальної середньої освіти. Програми підготовки вчителів фізичного виховання університети розробляють автономно, відповідно до очікуваних результатів підготовки, що визначені Європейською рамкою кваліфікацій та Польською рамкою кваліфікації. На прикладі Варшавської академії фізичного виховання імені Юзефа Пілсудського розкрито зміст та особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Зміст підготовки, реалізований через широкий вибір навчальних дисциплін, дозволяє озброїти студентів знаннями про будову тіла та фізіологічні механізми організму людини, процеси адаптації та реакції на фізичні навантаження, механізми енергозабезпечення м’язової діяльності та побудови рухів, особливості побудови процесу навчання, планування, реалізацію, контроль та оцінку навчально-виховного процесу. Результати професійної діяльності спрямовані на психомоторний розвиток дітей та молоді, проведення різних форм занять фізичними вправами та оздоровчих заходів із людьми різного віку. Узагальнено, що метою професійної підготовки майбутніх учителів у закладах вищої освіти Польщі є підготовка вчителя нового типу, що здатен виконувати свої професійні обов’язки в мобільній, демократичній та гуманістичній педагогічній системі. uk
dc.description.abstract One of the most important conditions for improving students’ physical education is qualified teachers of physical education, which determines the relevance of the study systems of physical education teachers’ training in the most developed countries of the world. The purpose of the article is to find out the peculiarities of future physical education teachers’ training at higher education institutions of Poland. The following research methods are used in the work: analysis and synthesis of scientific and methodological sources of information, curricula and training programs for the future physical education teachers’ training at higher education institutions of Poland. It was found that the system of teachers’ training at higher education institutions of Poland is focused on the needs of preschool and general secondary education institutions. Universities develop programs of physical education teachers’ training autonomously, in accordance with the expected training results defined by the European Qualifications Framework and the Polish Qualifications Framework. The content and peculiarities of the professional future physical education teachers’ training are revealed on the example of the Józef Piłsudski University of Physical Education in Warsaw. The content of training, implemented through a wide range of academic disciplines, allows students to acquire knowledge about body structure and physiological mechanisms of the human body, processes of adaptation and response to exercise, mechanisms of energy supply of muscular activity and movement, peculiarities of learning, planning, implementation, control, and evaluation of the educational process. The results of professional activity are aimed at children and youth’s psychomotor development, conducting various forms of exercise and health activities with people of different ages. It is generalized that the purpose of future teachers’ professional training at higher education institutions of Poland is to train a new type of teacher who is able to perform his / her professional duties in a mobile, democratic, and humanistic pedagogical system. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject підготовка uk
dc.subject вища освіта uk
dc.subject майбутні вчителі фізичної культури uk
dc.subject заклади вищої освіти uk
dc.subject Польща uk
dc.subject training uk
dc.subject higher education uk
dc.subject future physical education teachers uk
dc.subject higher education institutions uk
dc.subject Poland uk
dc.title Специфіка підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти Польщі uk
dc.title.alternative Peculiarities of future physical education teachers’ training at higher education institutions of Poland uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.018.8.011.3-051:796(430)(045)
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2022.3К(147).10


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу