Однією з найважливіших умов удосконалення фізичного виховання учнівської молоді є кваліфіковані вчителі фізкультури, що обумовлює актуальність дослідження систем підготовки вчителів фізичної культури в найбільш розвинених країнах світу. Метою статті є з’ясування специфіки підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти Польщі. У роботі застосовано такі методи досліджень: аналіз та синтез науково-методичних джерел інформації, навчальних планів і навчальних програм щодо професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти Польщі. З’ясовано, що система підготовки вчителів у закладах вищої освіти Польщі орієнтована на запити дошкільних освітніх закладів та закладів загальної середньої освіти. Програми підготовки вчителів фізичного виховання університети розробляють автономно, відповідно до очікуваних результатів підготовки, що визначені Європейською рамкою кваліфікацій та Польською рамкою кваліфікації. На прикладі Варшавської академії фізичного виховання імені Юзефа Пілсудського розкрито зміст та особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Зміст підготовки, реалізований через широкий вибір навчальних дисциплін, дозволяє озброїти студентів знаннями про будову тіла та фізіологічні механізми організму людини, процеси адаптації та реакції на фізичні навантаження, механізми енергозабезпечення м’язової діяльності та побудови рухів, особливості побудови процесу навчання, планування, реалізацію, контроль та оцінку навчально-виховного процесу. Результати професійної діяльності спрямовані на психомоторний розвиток дітей та молоді, проведення різних форм занять фізичними вправами та оздоровчих заходів із людьми різного віку. Узагальнено, що метою професійної підготовки майбутніх учителів у закладах вищої освіти Польщі є підготовка вчителя нового типу, що здатен виконувати свої професійні обов’язки в мобільній, демократичній та гуманістичній педагогічній системі.
One of the most important conditions for improving students’ physical education is qualified teachers of physical education, which determines the relevance of the study systems of physical education teachers’ training in the most developed countries of the world. The purpose of the article is to find out the peculiarities of future physical education teachers’ training at higher education institutions of Poland. The following research methods are used in the work: analysis and synthesis of scientific and methodological sources of information, curricula and training programs for the future physical education teachers’ training at higher education institutions of Poland. It was found that the system of teachers’ training at higher education institutions of Poland is focused on the needs of preschool and general secondary education institutions. Universities develop programs of physical education teachers’ training autonomously, in accordance with the expected training results defined by the European Qualifications Framework and the Polish Qualifications Framework. The content and peculiarities of the professional future physical education teachers’ training are revealed on the example of the Józef Piłsudski University of Physical Education in Warsaw. The content of training, implemented through a wide range of academic disciplines, allows students to acquire knowledge about body structure and physiological mechanisms of the human body, processes of adaptation and response to exercise, mechanisms of energy supply of muscular activity and movement, peculiarities of learning, planning, implementation, control, and evaluation of the educational process. The results of professional activity are aimed at children and youth’s psychomotor development, conducting various forms of exercise and health activities with people of different ages. It is generalized that the purpose of future teachers’ professional training at higher education institutions of Poland is to train a new type of teacher who is able to perform his / her professional duties in a mobile, democratic, and humanistic pedagogical system.