У статті розглянуто цифровізацію професійної підготовки вчителів, яка стала значною тенденцією останніх років. Висвітлено основні тенденції цифровізації професійної підготовки вчителів, а саме: 1) штучний інтелект і адаптивне навчання; 2) персоналізація на основі даних; 3) впровадження онлайн-курсів та вебінарів; 4) використання технології віртуального навчального середовища; 5) мережне і мобільне навчання; 6) мікронавчання. Значну увагу у статті приділено вивченню поняття «штучного інтелекту», як однієї з основних тенденцій, яка може відіграти вирішальну роль у покращенні якості професійної підготовки учителів. Для розв’язання поставлених завдань та досягнення мети дослідження використовується комплекс загальнонаукових методів: теоретичні: аналіз і синтез з метою визначення основних напрямів дослідження проблеми цифровізації вищої освіти; класифікація та узагальнення з метою виокремлення в процесах і явищах тенденцій цифровізації професійної підготовки вчителів; за декількома ознаками; опис фактичної інформації з метою аналітичної інтерпретації та вивчення конкретних фактів і явищ; статистичної обробки результатів дослідження: для кількісного та якісного отримання даних. Методологічна основа дослідження розкривається на філософському, загальнонауковому, конкретно науковому та технологічному рівнях. На філософському рівні – концепції сучасного розуміння освіти, її неперервності та людиноцентрованості; єдності теорії та практики, логічного та історичного в умовах цивілізаційних змін. На загальнонауковому рівні – наукові положення педагогічної науки щодо взаємозв’язку й зумовленості явищ реальної дійсності,
зумовлені інформатизацією та цифровізацією суспільства.
The article discusses the digitization of teacher professional training, which has become a significant trend in recent years. The main trends of digitizing teacher professional training are highlighted, including: 1) artificial intelligence and adaptive learning; 2) data-driven personalization; 3) implementation of online courses and webinars; 4) the use of virtual learning environments; 5) networked and mobile learning; 6) microlearning. The article pays considerable attention to the concept of "artificial intelligence" as one of the key trends that can play a decisive role in improving the quality of teacher professional training. To address the set tasks and achieve the research objective, a complex of interdisciplinary methods is used: theoretical analysis and synthesis to determine the main directions of the digitization of higher education; classification and generalization to identify trends in the digitization of teacher professional training based on several criteria; description of factual information for analytical interpretation and study of specific facts and phenomena; statistical processing of research results for quantitative and qualitative data acquisition. The methodological basis of the research is revealed at philosophical, interdisciplinary, specific scientific, and technological levels. At the philosophical level, it includes the concepts of modern understanding of education. At the interdisciplinary level, it encompasses the scientific principles of pedagogy regarding the interconnection and causality of phenomena in real life, influenced by informatization and digitization of society. Overall, the digitization of teacher professional training allows it to become accessible, flexible, and personalized.