In the article the educational and methodological provision of training of future teachers for the use of digital technologies in the process of inclusive education is substantiated and presented. Traditional and computer-based learning tools of students are characterized. The content of teaching and teaching-methodological support (principles, methods, forms of teaching) of teaching computer-based disciplines is substantiated. The expediency of introducing into the educational plan the selective discipline "Methodology of using digital technologies in the conditions of inclusive education" has been proved. Was presented special educational software (electronic manuals, hypertext medium), which would take into account the specific requirements of inclusive education. The expediency of using the experimental system of training of future teachers for the use of the latest digital technologies in the process of correctional training has been confirmed.
У статті обґрунтовано та представлено освітньо-методичне забезпечення підготовки майбутніх вчителів до використання цифрових технологій у процесі інклюзивної освіти. Охарактеризовано традиційні та комп'ютерні засоби навчання студентів. Обґрунтовано зміст навчання та навчально-методичне забезпечення (принципи, методи, форми навчання) навчання комп'ютерних дисциплін. Доведено доцільність включення в навчальний план вибіркової дисципліни "Методологія використання
цифрових технологій в умовах інклюзивної освіти". Представлено спеціальне навчальне програмне забезпечення (електронні посібники, гіпертекстові засоби), які враховують специфічні вимоги інклюзивної освіти. Підтверджено доцільність використання експериментальної системи підготовки майбутніх вчителів до використання новітніх цифрових технологій у процесі корекційно-розвивального
навчання.