Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості розвитку зв’язного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матющенко, І. М.
dc.contributor.author Геращенко, С. І.
dc.date.accessioned 2023-09-13T12:54:48Z
dc.date.available 2023-09-13T12:54:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Матющенко, І. М. Особливості розвитку зв’язного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями / І. М. Матющенко, С. І. Геращенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 44. – С. 24-28. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41786
dc.description.abstract У статті розглянуті теоретичні підходи щодо визначення особливостей розвитку зв’язного мовлення у дітейї з інтелектуальними порушеннями. Встановлено, що у дітейї зазначеної категорії, порушення мовлення має системний характерї та впливає на функціональність мовленнєвої діяльності – комунікативну, пізнавальну, регулюючу. Як відомо, внаслідок недостатності аналітикої-синтетичної діяльності та обмеженого попереднього мовленнєвого досвідуї діти з інтелектуальними порушеннями у процесі оволодінняї мовленнєвою діяльністю зазнають певних труднощів, подолання якихї не завжди буває успішним. Співвідношення інтелектуального таї мовленнєвого компонентів у структурі порушень мовленнєвого розвиткуї дітей з інтелектуальними порушеннями залишається складною ії недостатньо вивченою проблемою. Ця проблема безпосередньо стикаєтьсяї з питаннями співвідношення когнітивних і мовленнєвих процесівї в мовленнєвому онтогенезі, взаємодії мовленнєвого та психічногої розвитку в цілому, впливу інтелекту на процесї розвитку дитини, зокрема на формування мовленнєвих уміньї і мовленнєвої компетентності, що є основою дляї становлення зв’язного мовлення. uk
dc.description.abstract The article discusses theoretical approaches to the specifics of the development of coherent speech in children with intellectual disabilities. It was established that in children of the specified category, the speech disorder has a systemic nature and extends to all functions of speech — communicative, cognitive, and regulatory. As evidenced by practice, children with intellectual disabilities have severe speech disorders caused by the peculiarities of their mental development and nervous activity. In turn, the problem of the development of coherent speech is relevant, since it is language that acts as the main mechanism of human life as a whole. That is why most children with intellectual disabilities lack the formation of coherent speech, which in turn causes significant difficulties in educational activities and socialization in general. As evidenced by the analysis of psychological and pedagogical literature, the problem of the development of coherent speech has repeatedly been raised in many studies, namely: linguistic, neurolinguistic, psychological and pedagogical, etc. The researchers prove that at the current stage of the development of psychological and pedagogical science and practice, it is worth finding new approaches and working principles regarding diagnosis, organization and implementation of corrective work on the development of coherent speech of children with intellectual disabilities. Speech itself is the basis of full-fledged mental development, which in turn promotes communication between people and is the basis for successful socialization. Speech is one of the fundamental mental functions that plays a major role in the formation of personality. In turn, speech underdevelopment is one of the manifestations of intellectual disability in children. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject мовлення uk
dc.subject дітиї з інтелектуальними порушеннями uk
dc.subject зв’язне мовлення uk
dc.subject системні порушенняї мовлення uk
dc.subject speech uk
dc.subject children with intellectual disabilities uk
dc.subject coherent speech uk
dc.subject systemic speech disorders uk
dc.title Особливості розвитку зв’язного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями uk
dc.title.alternative Features of the development of coherent speech in children with intellectual disabilities uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 376.015.3:612.789/056.313
dc.identifier.doi DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series19.2023.44.04


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу