Дисертацію присвячено дослідженню психологічних факторів творчої діяльності молодших школярів і виявленню шляхів формування в них творчих станів. Розглянуто теоретичний зміст, співвідношення й емпіричні засоби виміру та оцінки для понять “креативність”, “творчий потенціал”, “творчий стан”, “фактори креативності”. У дослідженні теоретично обґрунтована й емпірично сконструйована модель латентних факторів, які супроводжують підвищений рівень творчого потенціалу молодших школярів. Запропоновано принципи проведення та модель розробки психологічних тренінгів, спрямованих на інші вікові категорії й області творчості на основі методу коливання стану особистості, виклику творчого стану та формування креативності як риси особистості.
Thesis is aimed to the research of psychological factors of creative activity of younger schoolchildren and methods of formation their creative states. The author the theoretical content, correlation and empiric methods of measurement and evaluation for the concept “creativity”, “creative potential”, “creative state”, “factors of creativity”. In this research the author substantiated theoretically and designed empirically the model of latent factors which accompany the advanced level of creative potential of younger schoolchildren. It is proposed the principles of realization and the model of development of psychological trainings aimed to the other age categories and areas of creativity on the basis of method of variation of state of personality, the call of creative state and the formation of creativeness as the feature of personality.