Фізичне виховання молоді на сучасному етапі розвитку суспільства має відображати нові підходи до формування здоров’язбережувального освітнього середовища у ЗВО. Мета дослідження. Визначити стани сформованості здоров’язбережувального освітнього середовища у ЗВО. Методи дослідження. Аналіз психолого-педагогічної літератури, педагогічне тестування, анкетування, педагогічний експеримент, педагогічне спостереження. Результати. Результати дослідження засвідчують, що рівень інтересу до фізичної культури студентів відповідає середньому показнику, а рівень теоретичної підготовленості, який необхідний для формування достатнього рівня здоров’язбережувальної компетенції знаходиться на низькому рівні. Висновки. В основу здоров’язберігальної компетенції покладено три компоненти: ціннісний – передбачає наявність у студентів стійкого інтересу та мотивації до здоров’язбережувальної діяльності, активне ставлення до здорового способу життя; когнітивний – передбачає сформованість у студентів системи знань, умінь і навичок, що забезпечують міцний стан здоров’я; діяльнісний – характеризується систематичністю занять фізичними вправами; активністю у здоров’язбережувальній діяльності.
Физическое воспитание молодежи на современном этапе развития общества должно отображать новые подходы к формированию здоровьесберегательной образовательной среды в УВО. Цель исследования. Анализ психолого-педагогической литературы, педагогическое тестирование, анкетирование, педагогический эксперимент, педагогическое наблюдение. Результаты. Результаты исследования свидетельствуют, что уровень интересу к физической культуре студентов отвечает среднему показателю, а уровень теоретической подготовленности, который необходим для формирования достаточного уровня здоровьесберегательной компетенции находится на низком уровне. Вывод. В основу здоровьесберегательной компетенции положено три компонента: ценностный – предусматривает наличие у студентов стойкого интереса и мотивации к здоровьесберегательной деятельности, активное отношение к здоровому образу жизни; когнитивный – включает в себя развитие системы знаний, умений и навыков, которые обеспечивают крепкое состояние здоровья; деятельностный – характеризируется систематическими занятиями физическими упражнениями; активностью в здоровьесберегательной деятельности.
The article deals with the diagnostic assessment of the state of organizing health caring educational environment in Institutes of Higher Education. Topicality. At the present stage of social development, Physical Education of young people should reflect new approaches to the formation of a health caring educational environment in the Institutes of Higher Education. The goal of the research is to estimate the state of the formation of a health caring educational environment in the Institutes of Higher Education. Research methods. Analysis of psychological and pedagogical literature, pedagogical testing, questionnaires, pedagogical experiment, pedagogical observation. Results. The results of the study show that the level of students’ interest in physical culture corresponds to the average performance, whereas the level of theoretical schooling in organizing health caring educational environment required to form a sufficient level of health caring competence is low. Conclusions. The essentials principles of health caring competence are based on three components: the axiological component implies that students have a lasting interest and motivation for health activities, as well as the commitment to a healthy lifestyle; the cognitive component involves the formation of the system of knowledge, skills and abilities that ensure good health of students; the active component is characterized by regular exercising and taking part in health caring activities.