Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Структурний аналіз формування здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шнит, І. С.
dc.date.accessioned 2023-09-08T07:12:34Z
dc.date.available 2023-09-08T07:12:34Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Шнит, І. С. Структурний аналіз формування здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць / І. С. Шнит // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. - Вип. 11К (156). - С. 63-67. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41650
dc.description.abstract У статті надано авторське розуміння поняття «здоров’язбережувальна компетентність»; уточнено структурні компоненти здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць. Здоров’язбережувальну компетентність визначаємо як динамічну комбінацію знань, умінь, навичок, цінностей, мотивацій та інших особистісних якостей, що визначає здатність учня відповідально ставитися до власного здоров’я і здоров’я оточуючих, організовувати здоровий спосіб життя та реалізовувати власні здоров’язбережувальні дії у різних умовах. Структуру здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць складають наступні компоненти: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, діяльнісно-поведінковий і особистісний. Ціннісно-мотиваційний компонент характеризує наявність у старшокласниць цінностей, що мотивують до здорового способу життя, їх вплив на життєві плани та потребу в збереженні й зміцненні здоров’я. Когнітивний компонент характеризує наявність у старшокласниць системи знань про закономірності збереження і зміцнення здоров’я, ведення здорового способу життя. Діяльнісно-поведінковий компонент характеризує наявність у старшокласниць необхідних умінь і навичок самоудосконалення власного здоров’я; готовність до пропаганди здорового способу життя та здоров’язбережувальної організації своєї життєдіяльності. Особистісний компонент характеризує наявність у старшокласниць особистісних якостей, які спонукають до здоров’язбережувальної діяльності та прагнення до підвищення рівня здоров’я свого та оточуючих. В основі здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць лежить вмотивованість до ведення здорового способу життя і володіння необхідними життєвими навичками, які забезпечують здатність прийняття правильних рішень стосовно здоров’язбереження власного та оточуючих, вміння розв’язувати проблеми і керувати стресами. uk
dc.description.abstract The article the author's understanding of the concept of "health-saving competence" is given; the structural components of health-saving competence of high school students are specified. Health-saving competence is defined as a dynamic combination of knowledge, skills, abilities, values, motivations, and other personal qualities that determine the student's ability to take responsibility for their own health and the health of others, organize a healthy lifestyle and implement their own health-saving actions in different conditions. The structure of health-saving competence of high school students consists of the following components: value-motivational, cognitive, activity-behavioral, and personal. The value-motivational component characterizes the presence of values in high school students that motivate a healthy lifestyle, their impact on life plans, and the need to maintain and strengthen health. The cognitive component characterizes the presence of the system of knowledge about the patterns of maintaining and strengthening health and leading a healthy lifestyle in high school students. The activity-behavioral component characterizes the presence of the necessary skills and abilities to self-improve their own health in high school students; the readiness to promote a healthy lifestyle and healthy organization of their lives. The personal component characterizes the presence of personal qualities in high school students that encourage healthy activities and the desire to improve the health of themselves and others. The basis of health-saving competence of high school students is a motivation to lead a healthy lifestyle and have the necessary life skills, which provide the ability to make the right decisions regarding the saving of their own health and the health of others, the ability to solve problems and manage stress. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject здоров’язбережувальна компетентність uk
dc.subject структурні компоненти uk
dc.subject старшокласниці uk
dc.subject цінності uk
dc.subject життєві навички uk
dc.subject health-saving competence uk
dc.subject structural components uk
dc.subject high school students uk
dc.subject values uk
dc.subject life skills uk
dc.title Структурний аналіз формування здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць uk
dc.title.alternative Structural analysis of health-saving competence formation of high school students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.015.31:613]-057.87-055.2
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2022.11К(156).14


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу