Метою дослідження було оцінка рівня розвитку фізичної підготовленості учениць першого курсу центру професійно-технічної освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової і методичної літератури; педагогічне тестування; методи математичної статистики. Для оцінки рівня фізичної підготовленості нами було проведено дослідження у Центрі професійно-технічної освіти №1 міста Івано-Франківська де взяли участь 88 дівчат першого курсу, професія яких пов’язана зі швейним виробництвом. Результати. За результатами показника з бігу на 100 м показали результат 17,45 с, що відповідає достатньому рівню; з бігу на 500 м показали 158,41 с, що відповідає низькому рівню; з тесту «Піднімання і опускання тулуба з положення лежачи» отримали результат 23,282 рази, що є низьким рівнем розвитку даної якості; тестування «Згинання та розгинання рук в упорі лежачи на колінах за 1 хв.» показали результат 12,38 рази, який відповідає середньому рівню розвитку; за результатами показника «Стрибки на скакалці за 30 с» показали результат 67,16 рази, що відповідає середньому рівню розвитку; з тестування «Нахил вперед з положення сидячи» результат 12,22 см, що відповідає середньому рівню розвитку даної якості; тестування «Стрибок у довжину з місця» результат 156,94, що є середнім рівнем розвитку даної якості; з тесту на «Утримання тулуба в положенні лежачи» показали результат 93,24 с, що відповідає достатньому рівню розвитку даної якості. Висновок. Результати досліджень показують, що фізична підготовленість учениць першого курсу знаходиться на низькому та середньому рівні, що є наслідком тривалої дії несприятливих факторів навчання та професійної діяльності. Недостатній розвиток фізичних якостей негативно впливає на формування професійно-важних умінь і навичок та негативно позначатися на подальшому розвитку професійної майстерності майбутніх швей та кравчинь.
This study aimed to assess the level of development of physical fitness of first-year students of the center of vocational education. Research methods are theoretical analysis and generalization of data of scientific and methodical literature; pedagogical testing; methods of mathematical statistics. To assess the level of physical fitness, we conducted a study at the Center for Vocational Education №1 in Ivano-Frankivsk. The study involved 88 first-year girls whose profession was related to the garment industry. Results. According to the results of the 100 m run, the result of 17.45 s was shown, which corresponds to a sufficient level; from running at 500 m showed 158.41 s, which corresponds to a low level; from the test "Lifting and lowering the torso from a supine position" got the result 23,282 times, which is a low level of development of this quality; testing "Flexion and extension of the arms at rest lying on his knees for 1 minute." showed a result of 12.38 times, which corresponds to the average level of development; according to the results of the indicator "Jumping rope for 30 s" showed the result 67.16 times, which corresponds to the average level of development; from the test "Leaning forward from a sitting position" the result is 12.22 cm, which corresponds to the average level of development of this quality; testing "Long jump from a place" result 156,94, which is the average level of development of this quality; from the test for "Keeping the torso in a supine position" showed a result of 93.24 s, which corresponds to a sufficient level of development of this quality.
Conclusion. The results of research show that the physical fitness of first-year students is at a low and medium level, which is a consequence of prolonged exposure to adverse factors of learning and professional activity. Insufficient development of physical qualities negatively affects the formation of professionally important skills and negatively affects the further development of professional skills of future seamstresses and dressmakers.