Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Принцип культуровідповідності у підготовці майбутніх фахівців закладу початкової освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Опанасенко, Н. І.
dc.contributor.author Черненко, Г. М.
dc.date.accessioned 2023-09-04T09:48:56Z
dc.date.available 2023-09-04T09:48:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Опанасенко, Н. І. Принцип культуровідповідності у підготовці майбутніх фахівців закладу початкової освіти / Н. І. Опанасенко, Г. М. Черненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 182-185. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41527
dc.description.abstract У статті розкрито проблему реалізації принципу культуровідповідності у підготовці майбутніх учителів початкової школи через вивчення навчальних предметів професійного блоку навчального плану підготовки бакалаврів спеціальності 013 Початкова освіта. Доведено актуальність даного питання, про що свідчить належна кількість опублікованих праць науковцями різних галузей наук. У дослідженні проаналізовано твердження окремих науковців щодо тлумачення принципу культуровідповідності, його ролі в розвитку освіти. Доведено, що на сьогодні принцип культуровідповідності має бути наскрізним в освітньому процесі. Він означає оволодіння особливостями національної та загальнолюдської культури, духовно-моральних основ життя людини, народу. Наголошується на важливості реалізації принципу культуровідповідності у всій педагогічній діяльності, змісті й методиці навчання і виховання підростаючого покоління в Новій українській школі. А для цього потрібно підготувати майбутніх учителів, які будуть здійснювати освітній процес, побудований на національних та загальнолюдських цінностях, навчатимуть своєї культури та виховуватимуть толерантне ставлення до культур інших народів. Проаналізовано нормативні документи (Державний стандарт вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта, Державний стандарт початкової освіти, Концепцію Нової української школи) щодо підготовки майбутніх учителів початкової школи з урахуванням принципу культуровідповідності. Представлено окремі предмети фахового блоку навчального плану («Література Переяславщини», «Методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ», «Теорія і методика виховної роботи»), які реалізують принцип культуровідповідності. Виділені загальні, фахові компетентності, які формуються у процесі вивчення навчальних курсів, а також програмні результати дисциплін. Наведені приклади тем, які найбільше спрямовані на формування культурної компетентності в майбутніх учителів закладу початкової освіти та реалізації принципу культуровідповідності. uk
dc.description.abstract The article reveals the problem of implementing the principle of cultural relevance in the training of future primary school teachers through the study of subjects of the professional block of the curriculum for bachelors of the speciality 013 Primary Education. The relevance of this issue has been proved, as evidenced by the appropriate number of published works by scientists in various fields of science. The study analyses the statements of individual scholars on the interpretation of the principle of cultural relevance and its role in the development of education. It is proved that today the principle of cultural relevance should be a cross-cutting principle in the educational process. It means mastering the peculiarities of national and universal culture, spiritual and moral foundations of human life and the people. The author emphasises the importance of implementing the principle of cultural relevance in all pedagogical activities, content and methods of teaching and upbringing of the younger generation in the New Ukrainian School. To do this, it is necessary to train future teachers who will carry out the educational process based on national and universal values, teach their own culture and foster a tolerant attitude towards the cultures of other peoples. The author analyses the regulatory documents (State Standard of Higher Education in the speciality 013 Primary Education, State Standard of Primary Education, Concept of the New Ukrainian School) on the training of future primary school teachers with regard to the principle of cultural relevance. The article presents individual subjects of the professional block of the curriculum (“Literature of the Pereiaslav Region”, “Methods of teaching the integrated course “I Explore the World”, “Theory and Methods of Educational Work”) that implement the principle of cultural relevance. The general, professional competences that are formed in the process of studying courses, as well as the programme outcomes of the disciplines are highlighted. The examples of topics that are most aimed at the formation of cultural competence in future teachers of primary education and the implementation of the principle of cultural relevance are given. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject принцип культуровідповідності uk
dc.subject культурна компетентність uk
dc.subject загальні компетентності uk
dc.subject фахові компетентності uk
dc.subject програмні результати навчання uk
dc.subject підготовка фахівців uk
dc.subject заклад початкової освіти uk
dc.subject Нова українська школа uk
dc.subject державні освітні документи uk
dc.subject principle of cultural relevance uk
dc.subject cultural competence uk
dc.subject general competences uk
dc.subject professional competences uk
dc.subject programme learning outcomes uk
dc.subject training of specialists uk
dc.subject primary education institution uk
dc.subject New Ukrainian School uk
dc.subject state educational documents uk
dc.title Принцип культуровідповідності у підготовці майбутніх фахівців закладу початкової освіти uk
dc.title.alternative The principle of cultural relevance in the training of future specialists of primary education institutions uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:[37.011.3-051:373.3
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.38


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics