У статті розроблено організаційні умови формування професійних компетентностей майбутнього випускника ЗВО на прикладі спеціальності «231 – соціальна робота». Визначено, що успішність професійної діяльності та отримання людиною задоволення від роботи безпосередньо залежить від адекватності тієї чи іншої моделі професійного середовища та здатності до неї адаптуватися. Встановлено, що важливим заходом навчання майбутніх фахівців з соціальної роботи та формування у них професійних компетентностей є робота з психологом. Читаючи лекції, майбутніх фахівців з соціальної роботи потрібно інформувати про особливості навчання за обраним напрямом підготовки та про те, як спланувати освітній процес. Встановлено, що запровадження різноманітних заходів, наприклад, факультативного курсу за дисципліною «Професійна компетентність фахівця із соціальної роботи», відіграє ключову роль у процесі формування професійних компетентностей майбутніх випускників ЗВО спеціальності «231 – Соціальна робота». Висвітлено низку знань, які отримують майбутні випускники ЗВО спеціальності «231 – Соціальна робота» під час вивчення факультативного курсу за дисципліною «Професійна компетентність фахівця із соціальної роботи». Виявлено, що метою факультативного курсу «Професійна компетентність фахівця із соціальної роботи» є забезпечення професійної підготовки висококваліфікованих кадрів у сфері соціальної роботи, що забезпечуватиме широкий доступ до професійної практики в різних соціальних установах. Виділено цілі, які необхідні для виконання завдань факультативного курсу. Виділено знання, якими майбутні випускники повинні оволодіти у процесі вивчення факультативного курсу «Професійна компетентність фахівця із соціальної роботи». Визначено, що у майбутніх випускників ЗВО спеціальності «231 – Соціальна робота» формуватимуться такі професійні компетентності як загальнокультурна, соціально-психологічна, технологічна, діагностично-прогностична та організаційно-управлінська.
In the article, the organizational conditions for the formation of professional competences of the future graduate of the higher education institution are developed using the example of the specialty “231 – Social work”. It was determined that the successof professional activity and a person's satisfaction from work directly depends on the adequacy of one or another model of the professional environment and the ability to adapt to it. It was established that an important measure of training future specialists in social work and forming their professional competences is working with a psychologist. When reading lectures, future social work specialists should be informed about the peculiarities of training in the chosen field of training and how to plan the educational process. It was established that the introduction of various measures, for example, an optional course in the discipline “Professional competence of a social work specialist”, plays a key role in the process of forming the professional competences of future graduates of the higher education institution in the specialty “231 – Social work”. A number of knowledge that future graduates of the higher education institution of the specialty “231 – Social work” receive during the study of the optional course in the discipline “Professional competence of a specialist in social work” are highlighted. It was revealed that the purpose of the optional course “Professional competence of a social work specialistv is to provide professional training of highly qualified personnel in the field of social work, which will provide wide access to professional practice in various social institutions. The goals that are necessary to fulfill the tasks of the optional course are highlighted. The knowledge that future graduates must master in the process of studying the optional course "Professional competence of a social work specialist” is highlighted. It was determined that the future graduates of the higher education institution with the specialty “231 – Social work” will develop such professional competencies as general cultural, social-psychological, technological, diagnostic-prognostic, and organizational-management.