Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методичні особливості поетапного формування в учнів початкової школи загальних умінь розв’язування сюжетних задач

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Білецька, Л. С.
dc.contributor.author Стасів, Н. І.
dc.date.accessioned 2023-09-04T07:07:37Z
dc.date.available 2023-09-04T07:07:37Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Білецька, Л. С. Методичні особливості поетапного формування в учнів початкової школи загальних умінь розв’язування сюжетних задач / Л. С. Білецька, Н. І. Стасів // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 28-32. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41492
dc.description.abstract У статті досліджено особливості реалізації ідей розбудови нової української школи, розуміння сутності модернізації освітнього процесу початкової школи та напрацювання шляхів її реалізації; розглянуто проблему забезпечення ефективності процесу засвоєння знань та формування практичних умінь і навичок, загальних базових та спеціальних предметних компетентностей в учнів початкової школи у рамках програмових вимог вивчення змістової лінії «Сюжетні задачі» математичної освітньої галузі згідно з Концепцією Нової української школи; означено необхідність пошуку шляхів її реалізації у практиці навчання математики у початкових класах; з’ясовано фактори створення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу з математики у початкових класах; розкрито особливості здійснення компетентнісного, особистісно зорієнтованого та індивідуального підходів у навчанні математики, застосування на уроках математики інтерактивних технологій навчання, реалізації інноваційної діяльності сучасного вчителя; підкреслено роль та місце сюжетних задач як одного з практичних методів навчання математики; описано особливості використання задачного підходу відповідно до концепції «навчання через задачі» на уроках математики у початкових класах; проаналізовано різні підходи до формування в учнів початкової школи умінь розв’язування сюжетних задач; охарактеризовано потребу добору методів, прийомів, засобів навчання та готовність вчителя застосовувати їх з метою здійснення системного і ґрунтовного формування в учнів загальних умінь розв’язувати сюжетні задачі; розкрито сутність та методичні особливості формування в учнів початкових класів загальних умінь розв’язувати сюжетні задачі арифметичним чи алгебраїчним способами; аргументовано ефективність здійснення поетапного формування загальних умінь розв’язування простих і складених сюжетних задач. uk
dc.description.abstract The article examines the features of the implementation of the ideas of building a new ukrainian school, understanding the essence of the modernization of the educational process of the primary school and working out ways of its implementation; the problem of ensuring the efficiency of the process of knowledge assimilation and the formation of practical abilities and skills, general basic and special subject competences among primary school pupils within the framework of the program requirements for studying the content line "Plot problems" of the mathematical educational field in accordance with the Concept of the New Ukrainian School are considered; the necessity of finding ways of its implementation in the practice of teaching mathematics in primary grades is defined; the factors of creating informational and methodological support of the educational process in mathematics in primary grades are clarified; the peculiarities of the implementation of competence-based, person-ally oriented and individual approaches in teaching mathematics, the use of interactive learning technologies in mathematics lessons, the implementation of innovative activities of a modern teacher are revealed; the role and place of plot problems as one of the practical methods of teaching mathematics is emphasized; the features of using the problem-based approach according to the concept of "learning through problems" in mathematics lessons in primary grades are described; different approaches to the formation of plot problems solving skills in primary school pupils are analyzed; the need for the selection of methods, techniques, teaching aids and the readiness of the teacher to apply them in order to implement the systematic and thorough formation of pupils' general abilities to solve plot problems is characterized; the essence and methodical features of the formation of primary school pupils' general skills for solving of plot problems by arithmetical or algebraic methods are revealed; the effectiveness of the step-by-step formation of general skills for solving simple and complex plot problems is argued. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject освітній процес у початковій школі uk
dc.subject вивчення математичної освітньої галузі uk
dc.subject сюжетна задача uk
dc.subject загальні вміння розв’язування задач uk
dc.subject educational process in primary school uk
dc.subject study of mathematical educational field uk
dc.subject plot problem uk
dc.subject general skills for solving plot problems uk
dc.title Методичні особливості поетапного формування в учнів початкової школи загальних умінь розв’язування сюжетних задач uk
dc.title.alternative Methodological features of the step by step formation of primary school pupils general skills of solution of plot problems uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.3:51(07):517
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.06


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу