У статті досліджено особливості реалізації ідей розбудови нової української школи, розуміння сутності модернізації освітнього процесу початкової школи та напрацювання шляхів її реалізації; розглянуто проблему забезпечення ефективності процесу засвоєння знань та формування практичних умінь і навичок, загальних базових та спеціальних предметних компетентностей в учнів початкової школи у рамках програмових вимог вивчення змістової лінії «Сюжетні задачі» математичної освітньої галузі згідно з Концепцією Нової української школи; означено необхідність пошуку шляхів її реалізації у практиці навчання математики у початкових класах; з’ясовано фактори створення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу з математики у початкових класах; розкрито особливості здійснення компетентнісного, особистісно зорієнтованого та індивідуального підходів у навчанні математики, застосування на уроках математики інтерактивних технологій навчання, реалізації інноваційної діяльності сучасного вчителя; підкреслено роль та місце сюжетних задач як одного з практичних методів навчання математики; описано особливості використання задачного підходу відповідно до концепції «навчання через задачі» на уроках математики у початкових класах; проаналізовано різні підходи до формування в учнів початкової школи умінь розв’язування сюжетних задач; охарактеризовано потребу добору методів, прийомів, засобів навчання та готовність вчителя застосовувати їх з метою здійснення системного і ґрунтовного формування в учнів загальних умінь розв’язувати сюжетні задачі; розкрито сутність та методичні особливості формування в учнів початкових класів загальних умінь розв’язувати сюжетні задачі арифметичним чи алгебраїчним способами; аргументовано ефективність здійснення поетапного формування загальних умінь розв’язування простих і складених сюжетних задач.
The article examines the features of the implementation of the ideas of building a new ukrainian school, understanding the essence of the modernization of the educational process of the primary school and working out ways of its implementation; the problem of ensuring the efficiency of the process of knowledge assimilation and the formation of practical abilities and skills, general basic and special subject competences among primary school pupils within the framework of the program requirements for studying the content line "Plot problems" of the mathematical educational field in accordance with the Concept of the New Ukrainian School are considered; the necessity of finding ways of its implementation in the practice of teaching mathematics in primary grades is defined; the factors of creating informational and methodological support of the educational process in mathematics in primary grades are clarified; the peculiarities of the implementation of competence-based, person-ally oriented and individual approaches in teaching mathematics, the use of interactive learning technologies in mathematics lessons, the implementation of innovative activities of a modern teacher are revealed; the role and place of plot problems as one of the practical methods of teaching mathematics is emphasized; the features of using the problem-based approach according to the concept of "learning through problems" in mathematics lessons in primary grades are described; different approaches to the formation of plot problems solving skills in primary school pupils are analyzed; the need for the selection of methods, techniques, teaching aids and the readiness of the teacher to apply them in order to implement the systematic and thorough formation of pupils' general abilities to solve plot problems is characterized; the essence and methodical features of the formation of primary school pupils' general skills for solving of plot problems by arithmetical or algebraic methods are revealed; the effectiveness of the step-by-step formation of general skills for solving simple and complex plot problems is argued.