Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості формування психофізичної готовності курсантів до майбутньої професійно-бойової діяльності у польових умовах

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Бабаєв, Ю. Г.
dc.date.accessioned 2023-09-04T06:57:10Z
dc.date.available 2023-09-04T06:57:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бабаєв, Ю. Г. Особливості формування психофізичної готовності курсантів до майбутньої професійно-бойової діяльності у польових умовах / Ю. Г. Бабаєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 13-16. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41489
dc.description.abstract У статті розглянуто особливості формування психофізичної готовності курсантів до майбутньої професійно- бойової діяльності у польових умовах. Вказано, що психофізична готовність, насамперед, залежить від індивідуальних особливостей кожного студента, оскільки здобувачі освіти мають різні навички, здібності тощо. Окрім цього, на швидкість та ефективність формування готовності до майбутньої професійно-бойової діяльності впливають особистісні мотиви студентів, їхнє бажання вчитися та саморозвиватися. Окреслено основні компоненти боєздатності військовослужбовців, що пов’язані між собою. Жодні окремі компоненти, навіть за умови їхнього максимального розвитку, не можуть компенсувати відсутність інших компонентів. Зазначено, що під час професійно-бойової діяльності всі військовослужбовці переживають бойовий стрес, який суттєво змінює психіку людини і передбачає мобілізацію наявних можливостей організму, тобто імунної, захисної, нервової, психічної систем, задля подолання певної ситуації, що загрожує життю. Проведено дослідження, у якому взяли участь 80 курсантів 3-го курсу Військового інституту танкових військ Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Сформовано дві групи: ЕГ та КГ. Курсанти ЕГ займалися за розробленою авторами робочою програмою навчальної дисципліни «Фізичне виховання, спеціальна фізична підготовка», а курсанти КГ – за традиційною. Визначено рівень психофізичної готовності курсантів за допомогою тестів щодо оцінювання рівня спеціальної фізичної підготовки та методики оцінювання вольових якостей. Виявлено, що проведення занять за авторською програмою у польових умовах є більш ефективним, якщо порівнювати його з традиційною програмою навчання. Доведено, що загальний рівень фізичної підготовки курсантів значно впливає на показники професійно-бойової діяльності військовослужбовців. uk
dc.description.abstract The article examines the peculiarities of the formation of psychophysical readiness of cadets for future professional combat activities in field conditions. It is indicated that psychophysical readiness, first of all, depends on the individual characteristics of each student, since those seeking education have different skills, abilities, etc. In addition, the speed and efficiency of formation of readiness for future professional combat activities are influenced by students' personal motives, their desire to learn and self-develop. The main interrelated components of combat capability of servicemen are outlined. No individual components, even under the conditions of their maximum development, can compensate for the absence of other components. It is noted that during professional combat activities, all servicemen experience combat stress, which significantly changes the human psyche and involves the mobilization of the body's available capabilities, that is, the immune, protective, nervous, and mental systems, in order to overcome a certain life-threatening situation. A study was conducted in which 80 cadets of the 3rd year of the Military Institute of Tank Forces of the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” took part. Two groups were formed: EG and KG. EG cadets studied according to the working program of the educational discipline “Physical education, special physical training” developed by the authors, and CG cadets – according to the traditional one. The level of psychophysical readiness of the cadets was determined using tests to assess the level of special physical training and methods of assessing willpower. It was found that conducting classes according to the author's program in field conditions is more effective, if compared with a traditional training program. It has been proven that the general level of physical training of cadets has a significant effect on the indicators of professional and combat activity of servicemen. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject фізична підготовка uk
dc.subject психофізична готовність uk
dc.subject курсанти uk
dc.subject професійно-бойова діяльність uk
dc.subject польові умови uk
dc.subject physical training uk
dc.subject psychophysical readiness uk
dc.subject cadets uk
dc.subject professional combat activity uk
dc.subject field conditions uk
dc.title Особливості формування психофізичної готовності курсантів до майбутньої професійно-бойової діяльності у польових умовах uk
dc.title.alternative Peculiarities of formation of psychophysical readiness of cadets for future professional combat activity in field conditions uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.355
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.03


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics