У дисертації здійснено філософську концептуалізацію соціального потенціалу знання у векторі сталого розвитку суспільства. Дослідження знання як соціального феномену в його філософських вимірах в контексті пошуку стратегій розвитку сучасного суспільства більшою мірою будуються як відхід від спеціально-наукових теоретико-методологічних засад найчастіше в сферу епістемологічної проблематики. У сучасному дослідницькому просторі соціальної філософії та філософії історії дослідження знання і пізнання майже не представлені. Саме соціально-філософський теоретико-методологічний рівень дослідження дасть змогу розкрити соціальний потенціал знання та забезпечити його використання, перетворити його можливості на дійсний сталий розвиток суспільства.
The philosophical conceptualization of the social potential of knowledge in the vector of sustainable development of society is carried out in the thesis. The study of knowledge as a social phenomenon in its philosophical dimensions in the context of the search for strategies for the development of modern society is largely built as a departure from the special scientific theoretical and methodological foundations most often in the sphere of epistemological problems. In the modern research space of social philosophy and philosophy of history, the study of knowledge and cognition is almost not represented. It is the socio-philosophical theoretical and methodological level of research that will allow to reveal the social potential of knowledge and its use, to turn its capabilities into a real sustainable development of society.