Метою дослідження є теоретичне обґрунтування проблеми перспективності й наступності в
реалізації змісту з основ здорового способу життя старших дошкільників та молодших школярів на прикладі програми «Хортинг для здоров’я, наполегливості, злагоди дитини». У статті висвітлено теоретичні засади добору змісту хортингу в навчальній програмі для старших дошкільників та молодших школярів. Презентовано результати співпраці науковців щодо створення навчально-методичного
комплексу для формування основ здорового способу життя, наполегливості та злагоди у дітей 5-7 років у процесі занять хортингом.
The object of the study is a theoretical justification of a perspective and succession in the process of implementation of healthy lifestyle basics in preschool and primary school children, evidence from the training
program "Horting for development of health, persistence and harmony of a child". The article provides theoretical basis for selection and place of Horting in the educational programs for preschoolers and primary school children. We provided the results of the scientific investigation on creation of educational and methodological complex for formation of a basis for development of a healthy lifestyle, persistence and harmony among children of 5-7 years old in the process of Horting trainings.