Динаміка професіоналізації української народно-сценічної хореографії розкривається у контексті творчої діяльності Василя Верховинця. Показано процес виокремлення народного танцю в окремий сценічний жанр і подальше його втілення у першому національному балеті. Висвітлено багатогранну творчу діяльність В.Верховинця як засновника теоретичних засад української хореографії та творця нового сценiчного жанру – театралiзованої пiснi. Підкреслено надважливе значення новаторських наукових праць митця («Українське весiлля», «Українськi танцi», «Теорiя українського народного танцю», «Весняночка»). Визначено специфіку практичної хореографічної роботи В. Верховинця у навчальних закладах та художніх колективах.
The article reveals the peculiarities of the Ukrainian folk stage choreography professionalization dynamics in the context of the creative activity of Vasyl Verkhovynets. The process of separating folk dance into an individual stage genre and its further embodiment in the first national ballet has been shown. The multifaceted creative activity of V. Verkhovynets as the founder of the Ukrainian choreography theoretical principles and the creator of the theatrical song as a new stage genre has been highlighted. The importance of the artist’s innovative scientific works ("Ukrainian Wedding", "Ukrainian Dances", "Theory of Ukrainian Folk Dance", "Vesnyanochka") has been emphasized. The V. Verkhovynets’s practical choreographic work specifics in educational institutions and artistic groups have been determined.