Стаття розкриває основні наукові підходи до диригентсько-хорової підготовки студентів факультетів мистецтв. Виокремлено такі наукові підходи до диригентськохорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва: системний, аксіологічний, культурологічний, акмеологічний, творчий. Системний підхід дає можливість розглядати різні елементи як єдине ціле на основі спільних або схожих елементів, де підготовка хорового диригента – це ціла система взаємопов’язаних навичок та умінь, які розвиваються на основі доступних диригенту мануальних інструментів. Аксіологічний підхід – це своєрідна філософсько-педагогічна стратегія, яка пріоритетним напрямком дослідження вважає загальнолюдські цінності, самоцінність особистості та досліджує шляхи оптимального використання педагогічних ресурсів у рамках цих цінностей. Культурологічний підхід – це сукупність теоретикометодологічних положень та організаційно-педагогічних заходів, спрямованих на створення умов для освоєння й трансляції педагогічних цінностей і технологій. Акмеологічний підхід передбачає сукупність принципів, прийомів, методів наукового дослідження, які дозволяють вивчати й вирішувати наукові та практичні проблеми в обсязі їх реального онтологічного буття. Метою творчого підходу професійної підготовки майбутнього педагога є креативне застосування досвіду в умовах, що перенесення на інші педагогічні об’єкти.
The article reveals the main scientific approaches to conducting and choral training of students of arts faculties. The following scientific approaches to conducting and choral training of future music teachers are singled out, namely: systemic, axiological, cultural, acmeological, creative. A systematic approach makes it possible to consider different elements as a whole based on common or similar elements, where the training of a choral conductor is a whole system of interrelated skills and abilities that develop on the basis of the manual instruments available to the conductor. The axiological approach is a kind of philosophical and pedagogical strategy that considers universal human values, self-worth of the individual as a priority research area and explores ways of optimal use of pedagogical resources within the framework of these values. The cultural approach is a set of theoretical-methodological provisions and organizational-pedagogical measures aimed at creating conditions for the development and transmission of pedagogical values and technologies. The acmeological approach involves a set of principles, techniques,
methods of scientific research that allow studying and solving scientific and practical problems in the scope of their real ontological existence. The goal of the creative approach to the professional training of the future teacher is the creative application of experience in conditions that can be transferred to other pedagogical objects.