У статті досліджено значення і методичні можливості факультативних курсів у напрямі підвищення рівня загальноосвітньої підготовки учнів з фізики. Проаналізовано проблеми, які
виникають на шляху упровадження факультативних курсів у практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів, та запропоновано способи їх розв’язання. Показано, що факультативні курси є вагомим чинником досягнення учнями освітніх результатів, які відповідають нагальним потребам українського суспільства. Перспективним завданням теорії і методики навчання фізики є створення програм факультативних курсів до конкретних підручників, що дозволяє реалізувати методичну систему навчання відповідно із освітніми потребами і здібностями учнів.
In this paper the importance and methodological possibilities of elective courses in the direction of increasing the level of general education students. The problems that arise in the way of the introduction of elective courses in the practice of general educational institutions, and suggest ways to address them. It is
shown that elective courses are an important factor in achieving student learning outcomes that meet the pressing problems of the Ukrainian society. Promising task of the theory and methods of teaching physics is
the creation of elective courses to specific books on physics, which allows for the methodical system of training in accordance with the educational needs and abilities of students.