Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості психомоторного розвитку дітей із розладами спектру аутизму як основа для корекції їх рухової діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ляхова, І. М.
dc.contributor.author Баришников, А. В.
dc.date.accessioned 2023-06-05T12:56:58Z
dc.date.available 2023-06-05T12:56:58Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Ляхова, І. М. Особливості психомоторного розвитку дітей із розладами спектру аутизму як основа для корекції їх рухової діяльності / І. М. Ляхова, А. В. Баришников // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. - Вип. 3К (162). - С. 233-238. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40750
dc.description.abstract У статті на основі вивчення наукової та науково-методичної літератури, педагогічних спостережень і власного досвіду роботи з дітьми-аутистами, здійснено аналіз і узагальнення розладів аутистичного спектру, що проявляються в ранньому дитячому віці та вважаються одним із важких порушень психофізичного розвитку цієї категорії дітей. Зазначено, що пріоритетні напрями корекційно-розвивальної роботи з аутистичними дітьми, які визначено провідними науковцями, базуються на необхідності вирішення завдань розвитку соціальної поведінки, формування емоційних станів, основних фаз соціалізації та адаптації цих дітей, втім не включають корекцію і розвиток їхньої рухової діяльності. Відтак, в статті розкрито взаємозв’язок рухової діяльності аутистичних дітей з іншими видами діяльності – інтелектуальною, мовленнєвою й емоційною. Систематизовано особливості порушень рухової діяльності та поведінки даного контингенту дітей. З’ясовано, що порушення рухового розвитку дітей з розладами спектру аутизму характеризуються його затримкою, наявністю рухових стереотипій, моторною загальмованістю, низькою пластичністю, недостатньо розвиненою координацією рухів, недорозвиненням тонкої моторики, утрудненнями в засвоєнні моторних умінь і навичок та ін. Виявлено комплекс питань, що виступають основними орієнтирами для фахівців, які працюють з зазначеним контингентом дітей. Теоретично обґрунтовано необхідність і важливість вирішення завдань корекції та розвитку рухової діяльності аутистичних дітей з врахуванням їхніх особливостей психофізичного розвитку. Спираючись на позитивні психоемоційні прояви їх особистості в процесі розвитку (інтереси, схильність до наслідування, маніпулювання предметами, потребу в вивченні їх властивостей та ін.) визначено підходи, засоби та методи навчання. uk
dc.description.abstract In the article, based on the study of scientific and scientific-methodical literature, pedagogical observations and personal experience of working with autistic children, an analysis and generalization of autistic spectrum disorders, which manifest themselves in early childhood and are considered one of the severe psychophysical development disorders of this category of children, is carried out. It is noted that the priority directions of correctional and developmental work with autistic children, which are determined by leading scientists, are based on the need to solve the tasks of social behavior development, the formation of emotional states, the main phases of socialization and adaptation of these children, however, they do not include the correction and development of their motor activity. Therefore, the article reveals the relationship between motor activity of autistic children and other types of activity – intellectual, speech and emotional. The peculiarities of motor activity and behavior disorders of this contingent of children have been systematized. It was found that motor development disorders in children with autism spectrum disorders are characterized by its delay, the presence of motor stereotypes, motor retardation, low plasticity, insufficiently developed coordination of movements, underdevelopment of fine motor skills, difficulties in learning motor skills and skills, etc. A complex of issues has been identified that serve as the main guidelines for specialists who work with the specified contingent of children. The necessity and importance of solving the tasks of correcting and developing the motor activity of autistic children, taking into account their psychophysical development features, is theoretically substantiated. Based on the positive psycho-emotional manifestations of their personality in the process of development (interests, tendency to imitate, manipulation of objects, the need to study their properties, etc.), approaches, means and methods of education are determined. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject діти з розладами спектру аутизму uk
dc.subject особливості психомоторного розвитку uk
dc.subject рухові стереотипії uk
dc.subject корекція рухової діяльності uk
dc.subject children with disorders of the autism spectrum uk
dc.subject features of psychomotor development uk
dc.subject motor stereotypies uk
dc.subject correction of motor activity uk
dc.title Особливості психомоторного розвитку дітей із розладами спектру аутизму як основа для корекції їх рухової діяльності uk
dc.title.alternative Peculiarities of psychomotor development of children with autism spectrum disorders as a basis for correcting their motor activity uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373:796
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2023.3К(162).47


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу