У статті обґрунтовано необхідність забезпечення об’єктивного педагогічного контролю студентів у процесі фізичного виховання в умовах спортивних секцій за вільним вибором, оскільки його основною функцією є наукове проектування, передбачення й точне відображення результатів занять фізичними вправами. Мета дослідження – визначити найбільш ефективний підхід до оцінювання рухових досягнень студентів у процесі фізичного виховання. Окреслено основні підходи до моніторингу рухових досягнень у процесі занять фізичними вправами: нормативний, заснований на використанні порівняльних норм, та індивідуально зорієнтований, що базується визначенні належних норм рухових досягнень з урахуванням індивідуальних можливостей тих, хто займається. Показано низьку ефективність використання порівняльних середньовікових норм та доцільність розробки індивідуально орієнтованих методик оцінювання. Представлено суть та загальний алгоритм розробки та використання технології індивідуального оцінювання рухових досягнень студентів в умовах секційних занять за вибором, основною якої є визначення індивідуально доступних норм. Визначено, що така організація контролю рухової підготовленості базується на доступних і науково обґрунтованих критеріях, передбачає відмову від шаблонної оцінки, дозволяє оцінювати реальні рухові досягнення студентів з різними можливостями, об’єктивно визначати ефективність занять обраним видом рухової активності з позиції розвивального впливу. Зроблено висновок, що технологія оцінювання рухових досягнень студентів в умовах спортивних секцій за вибором, заснована на використанні подібних програм, є найкращим варіантом для педагогічного контролю здобувачів вищої освіти в сучасних умовах.
The article substantiates the need to provide objective pedagogical control of students in the process of physical education in the conditions of sports sections of free choice, since its main function is scientific design, prediction and accurate reflection of the results of physical exercises. The purpose of the research is to determine the most effective approach to assessing motor achievements of students in the process of physical education. The main approaches to monitoring motor achievements in the process of physical exercises are outlined: normative, based on the use of comparative norms, and individually oriented, based on determining the appropriate norms of motor achievements taking into account the individual capabilities of those who practice. The low efficiency of using comparative medieval norms and the expediency of developing individually oriented assessment methods are shown. The essence and general algorithm of development and use of the technology of individual assessment of motor achievements of students in the conditions of sectional elective classes are presented, the main part of which is the determination of individually accessible norms. It was determined that such an organization of control of motor readiness is based on available and scientifically based criteria, involves the rejection of template assessment, allows to evaluate the real motor achievements of students with different capabilities, and objectively determine the effectiveness of classes in the chosen type of motor activity from the standpoint of developmental influence. It was concluded that the technology for evaluating motor achievements of students in the conditions of optional sports sections, based on the use of similar programs, is the best option for pedagogical control of students of higher education in modern conditions.