Дисертацію присвячено дослідженню сензитивності особистості практичних психологів системи освіти як чинника ефективності їх діяльності. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення проблеми сензитивності особистості практичних психологів. Уточнено сутність сензитивності особистості практичного психолога системи освіти, виокремлено мотиваційну, когнітивну, емоційну, поведінкову та психофізіологічну складові, а також критерії та показники розвитку складових сензитивності особистості практичних психологів. Досліджено рівні (високий, середній низький) та гендерно-вікові особливості сензитивності особистості практичних психологів системи освіти. Доведено взаємозв’язок між сензитивністю особистості та ефективністю професійної діяльності практичних психологів. Обґрунтовано та розроблено модель і програму розвитку сензитивності особистості практичних психологів системи освіти, доведено ефективність їх використання у системі післядипломної освіти, запропоновано рекомендації викладачам ВНЗ щодо підвищення рівня сензитивності практичних психологів системи освіти.
The thesis deals with sensitivity of practical psychologists of educational system as factor of effectiveness of their activity. The paper analyzes the theoretical approaches to the study of sensitivity of personality of practical psychologists. The author clarifies the essence of an personality’s sensitivity of the practical psychologist; highlights the motivational, cognitive, emotional, behavioral and phychophysiological components, criteria and indicators of development components of psychologists’ sensitivity. Levels (high, medium, low) and gender-age factors of personality’ sensitivity of psychologists of education system are investigated. The relationship between personality’s sensitivity and the effectiveness of psychologists’ professional activity is proved. The model and program of development of personality’ sensitivity of practical psychologists of educational system is presented, proved its effectiveness in the use of post-graduate education. Recommendations for university teachers on increasing of level of personality’ sensitivity of practical psychologists of educational system are proposed.