Дисертація присвячена дослідженню становлення психологічної позиції рівності у міжособистісній взаємодії майбутніх викладачів. Розкрито сутність поняття «психологічна позиція рівності майбутнього викладача», визначено психологічні чинники (рефлексивність, професійна ідентичність, самооцінка, емпатія, комунікативна толерантність, ціннісні орієнтації, діалогічність, педагогічна фасилітація, потреба у спілкуванні) розвитку досліджуваного утворення. Обґрунтовано критерії (ціннісне ставлення до себе як особистості, ціннісне ставлення до інших як особистостей, прийняття психологічної позиції один одного суб’єктами міжособистісної взаємодії) та виявлено рівні (активний, декларативний, індиферентний) й показники розвитку психологічної позиції рівності у міжособистісній взаємодії майбутніх викладачів. Досліджено співвідношення психологічної позиції рівності з чинниками її розвитку в міжособистісній взаємодії майбутніх викладачів та статистично доведені взаємозв’язки між ними.
The dissertation is devoted to formation of psychological position of equality in interpersonal interactions of future teachers research, and to theoretical analysis of scientifi c approaches to study this phenomenon. The essence of the term “the psychological position of teachers’ equality” is revealed, psychological factors of researching formation are identifi ed. The criteria are substantiated and levels and indicators of psychological position of equality in future teachers’ interpersonal interactions are found. The ratio of psychological position of equality with factors of its development in interpersonal interactions of future teachers and statistically proven relationships between them are found. The model “accompaniment of psychological position of equality of future teachers formation” is elaborated. The expediency and effi ciency of the psychological program and social and psychological training of future teachers’ position of equality development is proved. Methodical recommendations for teachers, curators and psychologists to improve the capacity of the studied psychological formation are developed.