Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Богословська освіта як феномен релігійного та світського освітнього простору України

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хромець, Віталій Леонідович
dc.date.accessioned 2023-04-19T09:01:46Z
dc.date.available 2023-04-19T09:01:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Хромець, Віталій Леонідович. Богословська освіта як феномен релігійного та світського освітнього простору України : дис. ... докт. філос. наук : 09.00.11 – релігієзнавство / Хромець Віталій Леонідович ; наук. консультант Бондаренко Віктор Дмитрович ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 607 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39877
dc.description.abstract У дисертації вперше здійснено комплексне дослідження богословської освіти в Україні, розроблено історичну та сучасну типологію богословської освіти. Встановлено відмінності релігійного та світського освітнього простору у розвитку богословської освіти. Проаналізовано підходи у розумінні богослов’я та богословської освіти серед українських інтелектуалів. Здійснено диференціацію предметних полів богослов’я та інших галузей знання про релігію. Проаналізовано етапи формування історичного становлення типів богословської освіти на території України. Окреслено мережу центрів богословської освіти в Україні. Реконструйовано етапи нормативно-правового та законодавчого врегулювання функціонування богословської освіти в Україні. Окреслено сучасний дискурс богослов’я та богословської освіти в Україні. Розмежовано поняття світськість і конфесійність в теорії і практиці богословської освіти. Виявлено можливі тенденції розвитку богословської освіти у вітчизняному освітньому просторі. Метою дисертаційної роботи є дослідження типологічних, структурно-функціональних та інституційно-правових аспектів розвитку богословської освіти в Україні. Наукова новизна отриманих результатів зумовлена сукупністю поставлених завдань і засобами їх вирішення та полягає в тому, що в дослідженні вперше у вітчизняному релігієзнавстві та науковому дискурсі проведено цілісний критичний аналіз відмінних рис феномену богословської освіти в контексті сучасного релігієзнавства. Контекстуалізовано особливості розвитку богословської освіти крізь призму світськості та конфесійності. uk
dc.description.abstract For the first time in the dissertation, the complex study of theological education in Ukraine was conducted, and the historical and modern typology of theological education was developed. The differences between the religious and secular educational space in the development of theological education were established. The approaches to understanding theology and theological education among Ukrainian intellectuals were analysed. The differentiation between theoretical fields of theology and other branches of knowledge about religion were made. The stages of the historical formation of the types of theological education in the territory of Ukraine were analysed. The network of the centres of theological education in Ukraine was outlined. The stages of legal and regulatory framework and functions of theological education in Ukraine were reconstructed. The modern discourse of theology and theological education in Ukraine were described. The concepts of secularism and denominationalism in the theory and practice of theological education were distinguished. The possible tendencies of the development of theological education in the domestic educational space were revealed. The purpose of the dissertation is to study typological, structural, functional and institutional and legal aspects of the development of the theological education in Ukraine. The research novelty of the obtained results is determined by the set of tasks and means of their solution. Moreover, a holistic critical analysis of the distinctive features of the phenomenon of the theological education in the context of modern religious studies was conducted in the domestic religious and scientific discourse for the first time in the research. The peculiarities of the development of the theological education in terms of secularism and denominationalism were contextualized. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject богослов’я uk
dc.subject богословська освіта uk
dc.subject конфесійна богословська освіта uk
dc.subject міжконфесійна богословська освіта uk
dc.subject неконфесійна богословська освіта uk
dc.subject світськість uk
dc.subject конфесійність uk
dc.subject тенденції богословської освіти uk
dc.subject theology uk
dc.subject theological education uk
dc.subject denominational theological education uk
dc.subject interdenominational theological education uk
dc.subject non-denominational theological education uk
dc.subject secularism uk
dc.subject denominationalism uk
dc.subject tendencies of theological education uk
dc.title Богословська освіта як феномен релігійного та світського освітнього простору України uk
dc.title.alternative Theological Education as the Phenomenon of the Religious and Secular Educational Space of Ukraine uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 2-75(477)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу