У статті розглянуто нові підходи до системи професійної підготовки у вищій богословській школі. Визнання на державному рівні богословської освіти та входження її у національний освітній простір ставить перед нею низку нових завдань.
У статті запропоновано нову модель підготовки студентів вищого богословського
навчального закладу, де враховано нові тенденції в освіті, забезпечення в процесі підготовки спеціалістів глибокої професійної компетентності й соціальної відповідальності за майбутню діяльність. Модель діяльності спеціаліста з вищою освітою являє собою ідеал або еталон спеціаліста, який має реалізовуватися в освітньому процесі вищої богословської школи з метою забезпечення відповідності
випускника реальним вимогам суспільства. Виокремлено нові підходи до системи професійної освіти у закладах вищої богословської освіти в інтересах підвищення їх науково-дослідного та науково-педагогічного рівня та для розвитку галузі «Богослів’я». Визначено особливості застосування сукупності методологічних підходів при виборі змісту професійної підготовки майбутніх викладачів богословських дисциплін закладів вищої богословської освіти. Висвітлено переосмислення ролі професійної підготовки фахівців-богословів для потреб української богословської думки в умовах незалежної України. Використано загальнонаукові методи пізнання, аналітичний метод, метод інтерпретації, моделювання. Результати дослідження відображають комплекс нових підходів, які враховані в освітніх програмах Київської православної богословської академії рівня вищої освіти за спеціальністю 041 – богослов’я в галузі знань 04 – богослов’я, що сфокусована на підготовці церковнослужителів, священнослужителів та ін. працівників для потреб Православної Церкви України (пастирський компонент), а також дає можливість здобувачеві вищої освіти набути компетентності викладача (освітній компонент) та за умови вибору соціального служителя (соціальний компонент) у різних сферах позабогослужбової діяльності православного пастиря.
New approaches to the system of professional training in higher theological school are considered.Recognition of theological education at the state level and its entry into the national educational space poses a number of new challenges to higher theological education. The article proposes a new model of training students of higher theological educational institution, which takes into account new trends in education, providing in the
process of training specialists deep professional competence and social responsibility for future activities. The model of activity of a specialist with higher education is an ideal or standard of a specialist, which should be implemented in the educational process of higher theological school in order to ensure compliance of the graduate with the real requirements of society. New approaches to the system of vocational education in institutions of higher theological education have been identified in the interests of raising their research and scientificpedagogical level and for the development of the field of “Theology”. Peculiarities of application of a set of methodological approaches in choosing the content of professional training of future teachers of theological disciplines of institutions of higher theological education are determined. The rethinking of the role of professional training of theologians for the needs of Ukrainian theological thought in the conditions of independent Ukraine is highlighted. General scientific methods of cognition, analytical method, method of interpretation, modeling were used. The results of the study reflect a set of new approaches that are taken into account in the educational programs of the Kyiv Orthodox Theological Academy at the level of 041 – theology in the field of knowledge 04 – theology, which focuses on training clergy, clergy and other workers for the Orthodox Church of Ukraine (pastoral component), as well as enables the applicant to acquire the competencies of a teacher (educational component) and subject to the selection of a social minister (social component) in various areas of extracurricular activities of the Orthodox pastor.