Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Генеза проблем психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі: теоретичний аналіз

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гопкало, Юлія
dc.date.accessioned 2023-04-17T06:23:24Z
dc.date.available 2023-04-17T06:23:24Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Гопкало, Ю. Генеза проблем психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі: теоретичний аналіз / Юлія Гопкало // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Вип. 20 (65). – C. 5-14. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39829
dc.description.abstract У статті проведено аналіз проблеми формування та забезпечення психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі. Метою статті є теоретичний аналіз та узагальнення поняття психологічної безпеки, а також конкретизація особливостей формування даного феномену в освітньому середовищі. Використано теоретичні методи, зокрема, термінологічний аналіз, узагальнення та систематизація результатів сучасних теоретичних та емпіричних досліджень, з ціллю визначення ступеня розробленості зазначеного питання й окреслення домінуючих понять з обраної проблематики. Розглянуто основні теорії щодо виникнення та формування психологічної безпеки освітнього простору, а саме: психоаналітична теорії, гуманістична теорія особистості, гедоністичний підхід, теорія індивідуальності та гуманістичний напрям. Отримані результати дали можливість констатувати, що психологічна безпека особистості багато в чому визначена особливостями індивідуального сприйняття навколишньої дійсності та інтенсивністю психотравмуючих факторів у ній. Встановлено, що різні суб’єкти в одному середовищі можуть переживати різний ступінь безпеки. Доведено, що забезпечення високого рівня психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі базується на тісному взаємозв’язку всіх учасників навчального процесу, формуванні комфортного та безпечного соціокультурного простору, забезпеченні гуманістичного підходу з урахуванням індивідуально-психологічних особливостей особистості. Обґрунтовано, що працівники системи освіти різних рівнів мають володіти технологіями вирішення типових і найбільш поширених ситуацій з забезпечення безпеки освітнього середовища, застосовувати гуманістичний підхід побудований на основі діалогу, співпраці та відмові у застосуванні психологічного тиску. Відповідно основною метою сучасних психологів виступає збереження фізичного та психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Забезпечення цього процесу реалізовується через навчання освітян розпізнавати справжню загрозу безпеці, формування навичків уникання чи протистояння їй. Психологічні аспекти досягнення окресленої мети лежать у рамках забезпечення підтримки психологічного благополуччя вчителів та учнів, шляхом їх якісної безперервної співпраці. uk
dc.description.abstract The article analyzes the problem of forming and ensuring the psychological safety of the individual in the educational environment. The purpose of the article is the theoretical analysis and generalization of the concept of psychological safety, as well as the specification of the specifics of the formation of this phenomenon in the educational environment. The article uses theoretical methods, in particular, terminological analysis, generalization and systematization of the results of modern theoretical and empirical studies, with the aim of determining the degree of development of the specified issue and delineating the dominant concepts from the selected issues. The main theories regarding the emergence and formation of psychological safety in the educational space are considered, namely: psychoanalytic theories, humanistic theory of personality, hedonistic approach, theory of individuality and humanistic direction. The obtained results made it possible to state that the psychological safety of an individual is largely determined by the peculiarities of individual perception of the surrounding reality and the intensity of psycho-traumatic factors in it. In addition, it was established that different subjects in the same environment can experience different degrees of security. It has been proven that ensuring a high level of psychological safety of the individual in the educational environment is based on the close relationship of all participants in the educational process, the formation of a comfortable and safe socio-cultural space, the provision of a humanistic approach taking into account the individual psychological characteristics of the individual. It is substantiated that employees of the education system at various levels should possess the technologies for solving typical and most common situations to ensure the safety of the educational environment, apply a humanistic approach built on the basis of dialogue, cooperation and refusal to apply psychological pressure. Accordingly, the main goal of modern psychologists is to preserve the physical and mental health of all participants in the educational process. Ensuring this process is implemented through the training of educators to recognize a real threat to security, the formation of skills to avoid or resist it. The psychological aspects of achieving this goal lie within the framework of ensuring the support of the psychological well-being of teachers and students, through their highquality continuous cooperation. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject особистість uk
dc.subject безпека uk
dc.subject психологічна безпека особистості uk
dc.subject освітнє середовище uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject personality uk
dc.subject safety uk
dc.subject psychological safety of the individual uk
dc.subject educational environment uk
dc.subject educational process uk
dc.title Генеза проблем психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі: теоретичний аналіз uk
dc.title.alternative Genesis of the problem of psychological safety of personality in the educational environment: theoretical analysis uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.013.77
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2022.20(65).01


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу