Дисертація присвячена дослідженню гендерної толерантності як механізму подолання міжособистісних конфліктів в юнацькому віці. Визначено психологічний зміст та сутність поняття «гендерна толерантність»; виокремлено структурні компоненти та показники гендерної толерантності – когнітивний, емоційний, поведінковий, механізми - гендерна ідентичність, гендерна стереотипність; розглянуто роль гендерної толерантності при вирішенні міжособистісних конфліктів в юнацькому віці; емпірично досліджено особливості гендерної толерантності, обґрунтовано її критерії, кількісні і якісні показники та рівні розвитку досліджуваного феномену; доведено взаємозв’язок між схильністю особистості юнацького віку до міжособистісних конфліктів та гендерною толерантністю, а також її вплив на вибір домінуючих стратегій поведінки у конфліктах; розроблено, апробовано та доведено ефективність розвивально-корекційної програми та соціально-психологічного тренінгу розвитку гендерної толерантності та зниження конфліктності особистості юнацького віку; розроблені рекомендації для викладачів закладів вищої освіти, соціальних педагогів, практичних психологів щодо розвитку якостей гендерно толерантної особистості юнацького віку, з метою оптимізації міжстатевих відносин в умовах стрімких соціальних трансформацій.
The dissertation is assigned to the advancement of gender tolerance as a mechanism for the development of intergovernmental conflicts in a youthful meeting. The psychologichny zmist and the understanding of the “gender tolerance” is assigned; highly structurally structural components and indicators of gender tolerance - cognitive, emotional, behavioral, officials - gender identity, gender stereotype, the role of gender tolerance in viral youthful confessions is seen; Empirically, the specificity of gender tolerance was measured, based on the criteria, the best and the most important indicators and the development of pre-teenage quality; the interconnection between confl icts and gender tolerance has been brought to bear, as well as injecting into the vibrating dominant strategies of behavior in confl icts; broken up, tested and brought to the effectiveness of developmental and correctional programs and social and psychological training, development of gender tolerance and reduction of the confusion of the characteristics of the youth; the development of recommendations for the development of gender-tolerant specialties among young people, with the aim of optimizing the transformation of social education in the minds of social educators, practical psychologists of social services.