Дисертація присвячена дослідженню гендерної толерантності як механізму подолання міжособистісних конфліктів в юнацькому віці. Визначено психологічний зміст та сутність поняття «гендерна толерантність»; виокремлено структурні компоненти та показники гендерної толерантності – когнітивний, емоційний, поведінковий, чинники розвитку - гендерна ідентичність, гендерна стереотипність, розглянуто роль гендерної толерантності при вирішенні міжособистісних конфліктів в юнацькому віці; емпірично досліджено особливості гендерної толерантності, обґрунтовано її критерії, кількісні і якісні показники та рівні розвитку досліджуваної якості; доведено взаємозв’язок між конфліктністю особистості та гендерною толерантністю, а також її вплив на вибір домінуючих стратегій поведінки у конфліктах. Розроблено, апробовано та доведено ефективність розвивально-корекційної програми розвитку гендерної толерантності та зниження конфліктності особистості юнацького віку.
Диссертация посвящена исследованию гендерной толерантности как механизма преодоления межличностных конфликтов в юношеском возрасте. Определено психологическое содержание и сущность понятия «гендерная толерантность»; выделены структурные компоненты и показатели гендерной толерантности - когнитивный, эмоциональный, поведенческий, факторы - гендерная идентичность, гендерная стереотипность, рассмотрена роль гендерной толерантности при решении межличностных конфликтов в юношеском возрасте; эмпирически исследованы особенности гендерной толерантности, обоснованы ее критерии, количественные, качественные показатели и уровни развития исследуемого качества; доказана взаимосвязь между конфликтностью личности и гендерной толерантностью, а также ее влияние на выбор доминирующих стратегий поведения в конфликтах. Разработанна, апробирована и доказана эффективность развивающие-коррекционной программы развития гендерной толерантности и снижения конфликтности личности юношеского возраста.
The dissertation is assigned to the advancement of gender tolerance as a mechanism for the development of intergovernmental conflicts in a youthful meeting. The psychologichny zmist and the understanding of the “gender tolerance” is assigned; highly structurally structural components and indicators of gender tolerance - cognitive, emotional, behavioral, officials - gender identity, gender stereotype, the role of gender tolerance in viral youthful confessions is seen; еmpirically, the specificity of gender tolerance was measured, based on the criteria, the best and the most important indicators and the development of pre-teenage quality; the interconnection between confl icts and gender tolerance has been brought to bear, as well as injecting into the vibrating dominant strategies of behavior in confl icts. Developed, tested and proved the effectiveness of the developmental-correctional program for the development of gender tolerance and the reduction of conflict in the personality youth.