У статті розглянуто головні освітні тренди Нової української школи, які яскраво виділяються в мінливих умовах
сьогодення, в тому числі, в умовах кризових ситуацій. Підкреслюється, що поява нових тенденцій в освіті є неминучою,
адже сучасне покоління живе в епоху глобальних перетворень, які змінюють ціннісні орієнтири, спосіб життя, мис-
лення, комуні кування й бачення прийдешнього. «Школа пам’яті» трансформувалась у «школу радості пізнання». Цін-
ність знань, на жаль, девальвується в умовах безперешкодного вільного доступу до будь-якої інформації. Натомість
стають пріоритетними навички реального практичного застосування теорії, життєві та соціальні навички, цифро-
ва компетентність, адаптивність до мінливих умов сьогодення. Зазначається також, що вплив на тенденції в освіті
має не тільки динамічний розвиток суспільства, а й соціальний регрес, спричинений масштабними в умовах сьогодення
форс-мажорними обставинами (всесвітня пандемія, спричинена COVID-19, війна в Україні). Особлива увага у статті
акцентується на таких освітніх трендах як: інтеграція України в європейський та світовий освітній прості, фор-
мування у здобувачів освіти soft skills, персоналізація, диджиталізація освіти, технології віртуальної та доповненої
реальності, асинхронне навчання, здоров’язберігаючі технології, інтегроване навчання, сторітелінг, гейміфікація,
STEАM-освіта, вивчення іноземних мов. Переконані, що ефективність розвитку суспільства залежить від прогресив-
ності розвитку освітньої системи. Причому розвиток освіти повинен мати випереджувальний характер – готувати
людей до життя в суспільстві найближчого майбутнього, орієнтуючись на зону найближчого суспільного розвитку.
Головними пріоритетами в умовах змін та стрімкого суспільного розвитку стають адаптивність, здатність постій-
но вчитися новому й актуальному; зорієнтованість системи освіти на цифровізацію, критичне мислення, діалогіч-
ність, креативність, уміння взаємодіяти в реальному та віртуальному суспільному просторі.
The article examines the main educational trends of the New Ukrainian School, which clearly stand out in today's changing
conditions, including in crisis situations. It is emphasized that the emergence of new trends in education is inevitable,
because the modern generation lives in an era of global transformations that change value orientations, lifestyles, thinking,
communication and vision of the future. The «school of memory» was transformed into the «school of the joy of knowledge».
Unfortunately, the value of knowledge is devalued in conditions of unhindered free access to any information. Instead, the skills
of real practical application of theory, life and social skills, digital competence, adaptability to the changing conditions of today
become priorities. It is also noted that trends in education are influenced not only by the dynamic development of society, but
also by social regression caused by large-scale force majeure circumstances in today's conditions (global pandemic caused by
COVID-19, war in Ukraine). Special attention in the article is focused on such educational trends as: the integration of Ukraine
into the European and global educational system, the formation of soft skills among students of education, personalization,
digitalization of education, virtual and augmented reality technologies, asynchronous learning, health-preserving technologies,
integrated learning, storytelling, gamification, STEAM education, learning foreign languages. We are convinced that the effectiveness
of the development of society depends on the progressive development of the educational system. Moreover, the development
of education should be anticipatory in nature – to prepare people for life in the society of the near future, focusing on
the zone of nearest social development. The main priorities in the conditions of changes and rapid social development are
adaptability, the ability to constantly learn new and relevant things; the orientation of the education system towards digitization,
critical thinking, dialogicity, creativity, the ability to interact in real and virtual public space.