Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Освітні тренди в умовах нової української школи

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Швардак, М. В.
dc.date.accessioned 2023-03-01T08:30:15Z
dc.date.available 2023-03-01T08:30:15Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Швардак, М. В. Освітні тренди в умовах нової української школи / М. В. Швардак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 89. – С. 136-140. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.89.28 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39355
dc.description.abstract У статті розглянуто головні освітні тренди Нової української школи, які яскраво виділяються в мінливих умовах сьогодення, в тому числі, в умовах кризових ситуацій. Підкреслюється, що поява нових тенденцій в освіті є неминучою, адже сучасне покоління живе в епоху глобальних перетворень, які змінюють ціннісні орієнтири, спосіб життя, мис- лення, комуні кування й бачення прийдешнього. «Школа пам’яті» трансформувалась у «школу радості пізнання». Цін- ність знань, на жаль, девальвується в умовах безперешкодного вільного доступу до будь-якої інформації. Натомість стають пріоритетними навички реального практичного застосування теорії, життєві та соціальні навички, цифро- ва компетентність, адаптивність до мінливих умов сьогодення. Зазначається також, що вплив на тенденції в освіті має не тільки динамічний розвиток суспільства, а й соціальний регрес, спричинений масштабними в умовах сьогодення форс-мажорними обставинами (всесвітня пандемія, спричинена COVID-19, війна в Україні). Особлива увага у статті акцентується на таких освітніх трендах як: інтеграція України в європейський та світовий освітній прості, фор- мування у здобувачів освіти soft skills, персоналізація, диджиталізація освіти, технології віртуальної та доповненої реальності, асинхронне навчання, здоров’язберігаючі технології, інтегроване навчання, сторітелінг, гейміфікація, STEАM-освіта, вивчення іноземних мов. Переконані, що ефективність розвитку суспільства залежить від прогресив- ності розвитку освітньої системи. Причому розвиток освіти повинен мати випереджувальний характер – готувати людей до життя в суспільстві найближчого майбутнього, орієнтуючись на зону найближчого суспільного розвитку. Головними пріоритетами в умовах змін та стрімкого суспільного розвитку стають адаптивність, здатність постій- но вчитися новому й актуальному; зорієнтованість системи освіти на цифровізацію, критичне мислення, діалогіч- ність, креативність, уміння взаємодіяти в реальному та віртуальному суспільному просторі. uk
dc.description.abstract The article examines the main educational trends of the New Ukrainian School, which clearly stand out in today's changing conditions, including in crisis situations. It is emphasized that the emergence of new trends in education is inevitable, because the modern generation lives in an era of global transformations that change value orientations, lifestyles, thinking, communication and vision of the future. The «school of memory» was transformed into the «school of the joy of knowledge». Unfortunately, the value of knowledge is devalued in conditions of unhindered free access to any information. Instead, the skills of real practical application of theory, life and social skills, digital competence, adaptability to the changing conditions of today become priorities. It is also noted that trends in education are influenced not only by the dynamic development of society, but also by social regression caused by large-scale force majeure circumstances in today's conditions (global pandemic caused by COVID-19, war in Ukraine). Special attention in the article is focused on such educational trends as: the integration of Ukraine into the European and global educational system, the formation of soft skills among students of education, personalization, digitalization of education, virtual and augmented reality technologies, asynchronous learning, health-preserving technologies, integrated learning, storytelling, gamification, STEAM education, learning foreign languages. We are convinced that the effectiveness of the development of society depends on the progressive development of the educational system. Moreover, the development of education should be anticipatory in nature – to prepare people for life in the society of the near future, focusing on the zone of nearest social development. The main priorities in the conditions of changes and rapid social development are adaptability, the ability to constantly learn new and relevant things; the orientation of the education system towards digitization, critical thinking, dialogicity, creativity, the ability to interact in real and virtual public space. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject освіта uk
dc.subject тренд uk
dc.subject Нова українська школа uk
dc.subject soft skills uk
dc.subject персоналізація uk
dc.subject диджиталізація uk
dc.subject здоров’язберігаючі технології uk
dc.subject інтегроване навчання uk
dc.subject гейміфікація uk
dc.subject STEАM-освіта uk
dc.subject education uk
dc.subject trend uk
dc.subject New Ukrainian school uk
dc.subject soft skills uk
dc.subject personalization uk
dc.subject digitalization uk
dc.subject health-preserving technologies uk
dc.subject integrated learning uk
dc.subject gamification uk
dc.subject STEAM education uk
dc.title Освітні тренди в умовах нової української школи uk
dc.title.alternative Educational trends in the conditions of the New Ukrainian School uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics