У статті на підставі вивчення положень нормативно-правових актів, які регламентують професійне спілкування
правоохоронців, теоретико-джерельної бази, аналізу емпіричного кількісно-якісного матеріалу обґрунтовано акту-
альність проблеми формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців як невід’ємного складни-
ка їхньої професійної компетентності. Іншомовну комунікативну компетентність правоохоронців охарактеризовано
як професійно-особистісне утворення, що інтегрує наявність певних життєвих цінностей, установок (аксіологічний
компонент), знання та адекватне використання мовних засобів (когнітивний компонент), мовленнєво-комунікаційних
умінь (діяльнісний компонент), особистісних якостей, необхідних для ефективного іншомовного професійного спіл-
кування. Визначено сприятливі та гальмівні фактори впливу на перебіг досліджуваного процесу на змістово-профе-
сійному, корпоративно-етичному, особистісно-культурному рівнях. Доведено, що іншомовне професійне спілкування
є базовим для формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців. Показано, що організація
ефективного іншомовного професійного спілкування передбачає формування освітнього середовища із заданими пара-
метрами. Освітнє середовище правового закладу вищої освіти схарактеризоване як сукупність специфічних умов нав-
чання, що впливають на просторове та функціональне просторове об’єднання суб’єктів освітньої діяльності, між
якими встановлюються тісні, різнопланові, індивідуальні та групові, формальні та міжособистісні взаємозв’язки
та реалізуються особистісні, освітні, службові, професійні потреби, інтереси, здібності комунікаторів. Проаналі-
зовано можливості освітнього середовища закладу вищої освіти щодо формування іншомовної комунікативної ком-
петентності правоохоронців. З’ясовано, що серед чисельних компонентів освітнього середовища найбільш впливо-
вими щодо формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців є змістовий (інформаційне поле
для задоволення освітніх потреб комунікаторів), комунікативний (комфортна емоційно-психологічна атмосфера, яка
допомагає курсантам долати мовні та психологічні бар’єри іншомовного спілкування), організаційно-управлінський
(матеріально-технічне та навчально-технологічне підґрунтя освітнього процесу, запровадження інформаційно-кому-
нікаційних технологій у навчанні іншомовному професійному спілкуванні). У перспективі передбачається уточнити
критерії та показники, динаміку рівнів сформованості іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців
внаслідок експериментальної перевірки впливу освітнього середовища закладу вищої освіти правого профілю.
The article substantiates the relevance of the problem of the formation of foreign language communicative competence
of law enforcement officers as an integral component of their professional competence based on the theoretical and source base,
analyses of empirical quantitative and qualitative material substantiated the relevance of the problem of formation of foreign
language communicative competence of law enforcement officers as an integral component of their professional competence.
Foreign language communicative competence of law enforcement officers is characterized as a professional formation that
integrates the presence of certain life values, attitudes (axiological component), knowledge and adequate use of language tools
(cognitive component), speech and communication skills (activity component), personal qualities necessary for effective foreign
language professional communication. Favorable and inhibiting factors influencing the course of the researched process at content-
professional, corporate-ethical, personal-cultural levels were determined. It has been proven that foreign language professional
communication is basic for the formation of foreign language communicative competence of law enforcement officers. It
is shown that the organization of effective foreign language professional communication involves the formation of an educational
environment with given parameters. The educational environment of a legal institution of higher education is characterized
as a set of specific learning conditions affecting the spatial and functional spatial association of subjects of educational activity,
between which close, diverse, individual and group, formal and interpersonal relationships are established and personal,
educational, service, professional needs, interests, abilities of communicators. The possibilities of the educational environment
of the institution of higher education regarding the formation of foreign language communicative competence of law enforcement
officers have been analyzed. It was found that among the numerous components of the educational environment, the most
influential in the formation of foreign language communicative competence of law enforcement officers are content (information
field to meet the educational needs of communicators), communicative (a comfortable emotional and psychological atmosphere
that helps cadets overcome linguistic and barriers of foreign language communication), organizational and administrative
(material-technical and educational-technological basis of the educational process, introduction of information and communication
technologies in teaching foreign language professional communication). In the future, it is planned to clarify the criteria
and indicators, the dynamics of the levels of formation of the foreign language communicative competence of law enforcement
officers as a result of experimental verification of the influence of the educational environment of the institution of higher education
of the legal profile.