Дуже актуальним та своєчасним є проведення аналізу сучасних педагогічних підходів до вирішення такої актуальної проблеми як організація викладання екології спорту у вищих навчальних закладах (університетах), які займаються освітою для спортивної галуззі, як в Україні так і закордоном. Це стосується насамперед Національного університету фізичного виховання і спорту України та Байройтського університету (Universität Bayreuth) у Федеративній республіці Німеччині, де проводиться викладання екології спорту. Мета дослідження: розгляд та аналіз сучасних педагогічних підходів до викладання у закладах вищої освіти (університетах) положень екології спорту для підготовки фахівці, які мали б відповідні знання навички та компетенції, як відносно спорту так і екології спорту для впровадження на практиці положень концепції сталого розвитку спорту, яка спрямована насамперед на збереження доброго стану довкілля в практиці спортивної діяльності. Методи дослідження: використані методи теоретичного аналізу наукової літератури: узагальнення, формалізація, абстрагування, синтез, які застосовуються в екології та екології спорту. Результати дослідження та висновки. Проведено аналіз перспективних сучасних педагогічних підходів, які можуть бути використані при організації викладання екології спорту у закладах вищої освіти, які займаються освітою для спортивної галузі. Визначено перспективи застосування сучасних педагогічних підходів до організації освіти з екології спорту в закладах вищої освіти, які займаються спортом. Робляться висновки, що організація викладання з екології спорту є дуже своєчасною та актуальною і її необхідно впроваджувати у закладах вищої освіти, які займаються спортом. Для організації викладання екології спорту в закладах вищої освіти (університетах), які займаються освітою для спортивної галуззі, можуть бути використані два педагогічні підходи. Перший педагогічний підхід базується на розробці міждисциплінарних програм з викладання екології спорту (Федеративна республіка Німеччина). Другий педагогічний підхід (Україна) базується на викладанні екології спорту на другому (магістерському) рівні вищої освіти за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт», спеціалізацією «Менеджмент у спорті», профільним спрямуванням «Екологія спорту». Вибір конкретного педагогічного підходу до викладання екології спорту
в закладі вищої освіти може визначатися самим закладом вищої освіти з урахуванням його особливостей та спеціалізації. При цьому другий педагогічний підхід з організації викладання екології спорту в принципі більше підходить для університетів фізичної культури і спорту України аніж перший, так як дає можливість проводити безперервну екологічну освіту.
It is very relevant and timely to conduct an analysis of modern pedagogical approaches to solving such an urgent problem as the organization of teaching the ecology of sports in higher educational institutions (universities) that are engaged in education for the sports industry, both in Ukraine and abroad. This applies primarily to the National University of Physical Education and Sports of Ukraine and the University of Bayreuth in the Federal Republic of Germany, where sports ecology is taught. The purpose of the study: consideration and analysis of modern pedagogical approaches to teaching in higher education institutions (universities) the provisions of sports ecology for the training
of specialists who would have the appropriate knowledge, skills and competences both in relation to sports and sports ecology for the implementation in practice of the provisions of the concept of sustainable development of sports, which is primarily aimed at preserving the good state of the environment in the practice of sports activities. Research methods: used methods of theoretical analysis of scientific literature: generalization, formalization, abstraction, synthesis, which are used in ecology and sports ecology. Research results and conclusions. An analysis of promising modern pedagogical approaches that can be used in the organization of teaching the ecology of sports in institutions of higher education, which are engaged in education for the sports industry, has been carried out. The prospects of applying modern pedagogical approaches to the organization of sports
ecology education in higher education institutions engaged in sports are determined.
Conclusions are made that the organization of teaching on the ecology of sports is very timely and relevant and must be implemented in higher education institutions engaged in sports. Conclusions are made that the organization of teaching on the ecology of sports is very timely and relevant and must be implemented in higher education institutions engaged in sports. Two pedagogical approaches can be used to organize the teaching of sports ecology in institutions of higher education (universities) that provide education for the sports industry. The first pedagogical approach is based on the development of
interdisciplinary programs for teaching the ecology of sports (Federal Republic of Germany). The second pedagogical approach (Ukraine) is based on the teaching of sports ecology at the second (master's) level of higher education in the specialty 017 «Physical culture and sport», specialization «Sports management», profile direction «Sport ecology». The choice of a specific pedagogical approach to teaching the ecology of sports in a higher education institution can be determined by the higher education institution itself, taking into account its features and specialization. At the same time, the second pedagogical approach to the organization of teaching ecology of sports is, in principle, more suitable for universities of physical culture and sports of Ukraine than the first, as it provides an opportunity to conduct continuous environmental education.