Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сформованість методики та навичок здоров’язбереження у студентів закладів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Іщук, О. А.
dc.contributor.author Пантік, В. В.
dc.contributor.author Іванюк, О. А.
dc.contributor.author Ващук, Л. М.
dc.contributor.author Романюк, В. П.
dc.date.accessioned 2023-02-27T10:17:42Z
dc.date.available 2023-02-27T10:17:42Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Сформованість методики та навичок здоров’язбереження у студентів закладів вищої освіти / О. А. Іщук, В. В. Пантік, О. А. Іванюк, Л. М. Ващук, В. П. Романюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 89. – С. 58-61. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.89.12 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39329
dc.description.abstract Ефективним способом зміцнення здоров’я молоді є організація навчально-виховного процесу на основі компетент- нісного підходу, який забезпечує фізичне й психічне благополуччя індивіда. Реалізація цього підходу передбачає фор- мування у процесі навчання ключових компетенцій, зокрема здоров’язбережувальної компетенції. Проте в науковій літературі недостатньо аргументовано відомості щодо змісту та методики здоров’язбережувальної компетенції студентів закладів вищої освіти. Мета дослідження – розробити методику здоров’язбереження для студентів закладів вищої освіти та перевірити ефективність сформованих навичок у них. Методи дослідження – аналіз психо- лого-педагогічної літератури, систематизація інформації, педагогічне тестування, анкетування, педагогічний експе- римент, педагогічне спостереження, математична статистика. В основу здоров’язбереження покладено ціннісний, когнітивний та діяльнісний компоненти. Ціннісний передбачає наявність у студентів стійкого інтересу й мотивації до здоров’язбережувальної діяльності, активне ставлення до здорового способу життя, здатність до рефлексії та саморегуляції поведінки й емоційних станів. Когнітивний ком- понент сприяє сформованості в студентів системи знань, умінь і навичок, що забезпечують міцний стан здоров’я. Діяльнісний компонент характеризується систематичністю занять фізичними вправами; активністю в здоров’язбе- режувальної діяльності; використанням сформованих знань, умінь, навичок у самостійній роботі студентів із фізич- ного виховання. Ключові висновки. Методика здоров’язбереження − це цілеспрямований і структурований процес, який охоплює формування мотивації до здоров’язберігальної діяльності й систематичної рухової активності, засво- єння теоретичних знань і практичних умінь, підвищення фізичної підготовленості та функціональних можливостей. uk
dc.description.abstract Topicality. An effective way to improve the youth health is to organize an educational process based on a competent approach that ensures the physical and mental well-being of the individual. However, the scientific literature does not adequately substantiate the information on the components and methods of students` health retaining competence formation of higher educational institutions. The purpose of the research is to develop a methodology for the formation of students’ health retaining competence of higher educational institutions and to check its effectiveness. Methods of the research are the analysis of psychological and pedagogical literature, systematization of information, pedagogical testing, questionnaires, pedagogical experiment, pedagogical observation, and mathematical statistics. 480 students were participated at the various stages of the research. Results. Health retaining competence is a system of values, interconnected and mutual influenced knowledge, skills and abilities, level of physical condition, which provide a high level of healthcare activity. The valuable component of health retaining competence implies the presence at students of stable interest and motivation to health competence activity, an active attitude to a healthy lifestyle, the ability to reflection and self-regulation of behavior and emotional states. The active component is characterized by systematic physical exercises; the activity in heath retaining activity; using the existing knowledge, skills at students` individual work in the field of physical education. Conclusions. The formation of health retaining competence is a purposeful and structured process that involves the formation of motivation to health retaining activity and systematic motor activity, assimilation of theoretical knowledge and practical skills, increase of physical preparedness and functionality. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject здоров’язбереження uk
dc.subject компетенція uk
dc.subject фізичне виховання uk
dc.subject здоров’я uk
dc.subject студенти uk
dc.subject фізична підготовленість uk
dc.subject інтерес uk
dc.subject мотивація uk
dc.subject health retaining competence uk
dc.subject physical education uk
dc.subject health uk
dc.subject students uk
dc.subject methodology uk
dc.subject physical fitness uk
dc.subject interest uk
dc.subject motivation uk
dc.title Сформованість методики та навичок здоров’язбереження у студентів закладів вищої освіти uk
dc.title.alternative Formation of methods and skills of students’ health retaining of higher educational institutions uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу