Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Активізація освітньої діяльності молодших школярів шляхом моделювання сюжетних задач

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ковальчук, В. Ю.
dc.contributor.author Білецька, Л. С.
dc.contributor.author Стасів, Н. І.
dc.date.accessioned 2023-02-27T09:29:46Z
dc.date.available 2023-02-27T09:29:46Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Ковальчук, В. Ю. Активізація освітньої діяльності молодших школярів шляхом моделювання сюжетних задач / В. Ю. Ковальчук, Л. С. Білецька, Н. І. Стасів // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 89. – С. 22-25. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.89.04 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39321
dc.description.abstract У статті розглянуто особливості функцій і змісту математичного моделювання у теорії та практиці початково- го навчання. Охарактеризовано важливу роль та різні способи ефективного використання математичних моделей для розвитку пізнавальної творчої активності молодших школярів під час розв’язування сюжетних задач. У початковій школі процедура математичного моделювання охоплюється у повному обсязі тільки під час розв'язування сюжетних задач, які за своїм походженням мають чисто практичне, прикладне значення. Їх визначальна роль полягає у формуван- ні в учнів загальних прийомів математичного моделювання, яке складається з таких трьох етапів: переклад сюжет- ної ситуації на мову математики (конструювання математичної моделі задачі); оперування отриманою моделлю з використанням математичного апарату і одержання результату на мові математики; переклад результату на зви- чайну мову і його інтерпретація. Робота над формуванням прийомів математичного моделювання є засобом набуття вмінь розв'язувати сюжетні задачі. Проаналізовано різні види математичного моделювання, їх особливості та основні дидактичні методи викори- стання моделей сюжетних задач як засобу активізації навчальної та пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках математики. Виділено такі види моделювання: символічне, графічне, образне, предметне. Найдоступнішим для учнів початкової школи є предметне моделювання (з поступовим переходом до інших видів), що зумовлюється основним в цьому віці типом мислення – наочно-образним. Серед різноманітних моделей, що використовуються при розв'язуванні сюжетних задач, виокремлено допоміжні моделі, які фіксують результати аналізу задачі і сприяють пошуку плану її розв'язання. Розглянуто особливості окремих методичних аспектів застосування моделювання: як засобу осмислення суті математичних дій та відношень; як засобу навчання розв'язувати задачі на одну або декілька арифметичних дій. Досліджено вплив окремих видів моделей задач та їх взаємозв’язку на результативність процесу розв’язування сюжетних задач молодшими школярами та зроблено відповідні висновки. uk
dc.description.abstract The article examines the features and content of mathematical modeling in the theory and practice of primary education. The important role and various methods of effective use of mathematical models for the development of cognitive creative activity of younger pupils during solving plot problems are characterized. In primary school, the mathematical modeling procedure is covered in full only when solving plot problems, which by their origin have a purely practical, applied meaning. Their defining role is in the formation in students of general methods of mathematical modeling, which consists of the following three stages: translation of the plot situation into the language of mathematics (construction of a mathematical model of the problem); operation of the obtained model with the use of a mathematical apparatus and obtaining the result in the language of mathematics; translation of the result into ordinary language and its interpretation. Work on the formation of mathematical modeling techniques is a means of acquiring the ability to solve plot problems. Different types of mathematical modeling, their features and the main didactic methods of using models of story problems as a means of activating the educational and cognitive activity of primary school pupils in mathematics lessons are analyzed. The following types of modeling are distinguished: symbolic, graphic, figurative, subject. The most accessible for elementary school students is subject modeling (with a gradual transition to other types), which is determined by the main type of thinking at this age – visual and figurative. Among the various models used in solving plot problems, auxiliary models are singled out, which record the results of the analysis of the problem and contribute to finding a plan for its solution. Peculiarities of certain methodological aspects of the use of modeling are considered: as a means of understanding the essence of mathematical operations and relations; as a means of learning to solve problems for one or more arithmetic operations. The influence of certain types of problem models and their interrelationships on the effectiveness of the process of solving plot problems by younger schoolchildren was studied and relevant conclusions were drawn. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject освітня діяльність uk
dc.subject сюжетна задача uk
dc.subject математична модель uk
dc.subject види моделювання uk
dc.subject прийоми математичного моделювання uk
dc.subject educational activity uk
dc.subject plot problem uk
dc.subject mathematical model uk
dc.subject types of modeling uk
dc.subject methods of mathematical uk
dc.title Активізація освітньої діяльності молодших школярів шляхом моделювання сюжетних задач uk
dc.title.alternative Activation of educational of primary school pupils through simulation of plot problems uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу