Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток ігрового інтелекту як основа процесу навчання техніко-тактичним діям юних футболістів дошкільного віку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бондаренко, С. В.
dc.contributor.author Савченко, В. В.
dc.contributor.author Скляніченко, С. О.
dc.date.accessioned 2023-02-13T08:08:37Z
dc.date.available 2023-02-13T08:08:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Бондаренко, С. В. Розвиток ігрового інтелекту як основа процесу навчання техніко-тактичним діям юних футболістів дошкільного віку / С. В. Бондаренко, В. В. Савченко, С. О. Скляніченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. - Вип. 11 (157). - С. 40-44. - DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.11(157).10 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39131
dc.description.abstract Хронічне відставання вітчизняного футболу спонукає до критичного аналізу всієї системи підготовки футболістів та пошуку нових підходів до навчально-тренувального процесу дітей з раннього віку. Мета: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити інноваційний підхід до процесу навчання техніко-тактичним діям на основі спрямованого розвитку ігрового інтелекту. Матеріал: в дослідженні брали участь юні футболісти 5- 6-ти років (n=26). Вивчались показники тілесно-кінестетичного та просторового інтелекту. Використовувалась батарея рухових та когнітивних тестів. Результати: на основі теорії Г. Гарднера, досліджень М.О. Бернштейна, В.М. Платонова та ін. сформульоване поняття “ігровий інтелект футболіста” як синтез проявів тілесно-кінестетичного та просторового інтелекту гравця. За результатами річного експерименту показані переваги цілісного принципу процесу навчання техніко-тактичним діям на основі застосування розроблених моделюючих спеціально-підвідних ігор та ігрових завдань, що спрямовано розвивають ігровий інтелект юних футболістів. В кінці дослідження експериментальна група мала суттєву статистично значущу перевагу у більшості застосованої батареї тестів. Висновки: результати проведеного дослідження дають можливості деталізовано опрацювати інноваційну методику навчання техніко - тактичним діям юних футболістів дошкільного віку. uk
dc.description.abstract Relevance: The backwardness of domestic football prompts a critical analysis of the entire system of training football players and the search for new, innovative approaches to the educational and training process. Purpose: To theoretically and experimentally justify a new approach to the process of teaching technical and tactical actions of children 6-7 years old based on the development of game intelligence. Material and methods: Young football players (n=26) took part in the experiment. We studied indicators that, in our opinion, are components of gaming intelligence (physical, aesthetic and spatial intelligence). A battery of motor and mental tests was used. Results: based on the theory of H. Gardner, researches of M. Bernshtein, V. Platonov formulated a new concept - "game intelligence of a football player", which is considered as a synthesis of manifestations of bodily-kinesthetic and spatial types of player's intelligence. According to the results of the one-year experiment, the advantage of the holistic process of teaching technical and tactical actions based on the use of specially developed simulation games and game tasks was proven. Thus, at the end of the study, the experimental group had a statistically significant advantage in manifestations of bodilykinesthetic intelligence, in particular, in the Lyakh test and the Pavlik-Mykota test. The advantage in terms of spatial intelligence was as follows: in the Kern- Irasik test, the Bartashnikov test, and the Venger test. Conclusions: the results of the conducted experiment provide certain grounds for making changes in the methodology of teaching technical and tactical actions based on the accented application of developed simulation games and game tasks. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М.П. Драгоманова uk
dc.subject юні футболісти uk
dc.subject техніко-тактичні дії uk
dc.subject ігровий інтелект uk
dc.subject young football players uk
dc.subject technical and tactical actions uk
dc.subject game intelligence uk
dc.title Розвиток ігрового інтелекту як основа процесу навчання техніко-тактичним діям юних футболістів дошкільного віку uk
dc.title.alternative Development of playing intelligence as the basis of the process of teaching technical and tactical actions to young football players of preschool age uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу