Закономірною тенденцією розвитку сучасного суспільного життя є глобальні інтеграційні процеси, в умовах яких Європою обрано інтеграційний інтелектуально-інноваційний розвиток. Сутнісним проявом цього стали Європейська культурна конвенція і Болонський процес, члени якого мають дотримуватися їх основних принципів у системі вищої освіти. Відповідно, виникає потреба сьогодення вітчизняним фахівцям і науковцям, зокрема й освітньої галузі, вільно володіти хоча б однією іноземною мовою (найактуальнішою сьогодні є англійська як міжнародна мова науки й сучасних технологій). Тому в дослідженні наголошено на потребі розвитку англомовної комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти, що є передумовою успішної інтеграції України в європейський освітній простір. Вищезазначене обумовлює потребу вільного володіння іноземною мовою випускниками закладів вищої освіти України як важливого чинника конкурентноспроможності їх на світовому ринку праці. Метою статті є теоретичний аналіз особливостей розвитку англомовної комунікативної компетентності фахівців педагогічної галузі в професійній діяльності. Зазначено, що актуальним завданням розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців є створення знань фахової терміносистеми та набуття вмінь і навичок використовувати вузькоспеціалізовану лексику для виконання професійно орієнтованих завдань, спрямованих на досягнення успішного спілкування у виробничих ситуаціях. У ході добору автентичних наукових фахових текстів перевага надається оригінальним публікаціям професійно орієнтованого спрямування, оскільки саме вони дають змогу об’єднати в єдине ціле найважливіші напрями у навчанні іноземної мови: наукові монографії англійською мовою, матеріали конференцій, публікації результатів теоретичних і спеціальних досліджень, аналітичні статті у періодичних і фахових виданнях англійсько мовою, що насичені відповідними професійними термінами й розкривають наукові поняття. Фахові тексти мають задовольняти інформаційно-пізнавальні потреби здобувачів вищої освіти й стимулювати англомовну мовленнєву взаємодію майбутніх фахівців на професійну тематику, доповнювати їхні знання зі спеціальності шляхом відтворення та смислової переробки здобутої інформації, розширювати комунікативну спроможність студентів до реального спілкування англійською мовою.
Global integration processes, under which Europe has chosen integrative intellectual and innovative development, are a regular trend in the developing modern social life. The main manifestation of this is the European Cultural Convention and the Bologna Process, whose members should adhere to their basic principles in the higher education system. Accordingly, there is a need for today’s Ukrainian specialists and scientists, in particular in the field of education, to be fluent in at least one foreign language (the most relevant today is English as the international language of science and modern technologies). Therefore, the article emphasizes the need to develop English-speaking communicative competence of higher education students, which is a prerequisite for the successful integration of Ukraine into the European educational space. The above determines the need for fluency in a foreign language by higher education institutions graduates of Ukraine as an important factor in their competitiveness on the world labor market. The purpose of the paper is a theoretical analysis of the peculiarities of developing the English-speaking communicative competence of specialists in the pedagogical field in their professional activities. It is noted that the urgent task of developing the foreign language communicative competence of intending specialists is the acquisition of professional terminology knowledge and the skills of using specialized vocabulary to perform professionally oriented tasks aimed at achieving successful communication in occupational situations. During the selection of authentic scientific professional texts, preference is given to original publications of a professionally oriented direction, since they make it possible to combine the most important directions in foreign language learning into a single whole: scientific monographs in English, conference materials, publications of theoretical and special studies results, analytical articles in periodicals and specialist publications in English, which are saturated with relevant professional terms and reveal scientific concepts. Specialized texts should satisfy the informational and cognitive needs of higher education students and stimulate the English speaking interaction of intending specialists on professional topics, supplement their knowledge of the specialty by means of reproduction and semantic processing of the acquired information, expand the students’ communicative ability to real communication in English.