Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Нежива, О. М.
dc.date.accessioned 2023-02-10T13:58:54Z
dc.date.available 2023-02-10T13:58:54Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Нежива, О. М. Історія успіху освітньої політики Фінляндії / О. М. Нежива // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Спецвипуск. Том 2. – С. 40-45. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.2.08 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39115
dc.description.abstract У статті автор розглядає особливості формування і розвитку системи освіти у Фінляндії. Також автор показує основні чинники, що мали вагоме значення при сприянні розвитку демократичної освіти та шляхи її вдосконалення. Виявлено, що сьогодні організаційна структура фінської вищої освіти є результатом двох основних реформ. Перша реформа професійно-технічна, яка вважаться є засновником нового типу закладів – політехнічні інститути на початку 1990-х років. Також ця реформа сприяла тому, щоб середні професійно-технічні заклади були об’єднані й оновлені, і вони стали частиною системи вищої освіти, тобто був створений не університетський сектор (сектор політехніки) з місією, що відрізняється від існуючих академічних університетів. Друга реформа, яку називають “Велика університетська реформа”, відбулася 2009 року й полягала в тому, щоб університети були відокремлені від держави як незалежні юридичні особи публічного права чи засновані в межах приватного права. Це була велика адміністративна зміна, але вона включала також важливий фактор – злиття (для зменшення кількості вищих навчальних закладів). Нині Фінляндія зберегла основні риси нордичної (скандинавської) моделі: все сильніше прихильність ідеалам освітньої рівності та розширення доступу для громадян будь-якого віку та економічного становища, у тому числі принципу безкоштовної освіти. З іншого боку, система повинна була пристосуватися до зростаючих ринкових сил та інтернаціоналізації, наприклад, введення нового державного управління та академічного капіталізму. При цьому аналізується особливості сучасної стратегії розвитку фінської системи освіти з урахуванням сьогоденної демократизації суспільства. Ця поступова експансія означає, що вища освіта у Фінляндії в даний час забезпечується різними університетами. Проаналізовано характерні риси освітньої політики Фінляндії, зокрема виділено спільні риси в освітній системі для цих держав: право будь-якого громадянинові на безкоштовне навчання у вищих навчальних закладах незалежно від віку та економічного становища; вищі навчальні заклади мають невеликі розміри, при цьому існує жорстка централізація та контроль ресурсів, а також обмеження конкуренції. uk
dc.description.abstract The author examines the peculiarities of the formation and development of the education system in Finland in this paper. The author also shows the main factors that played the importance role in promoting the development of democratic education and the ways of its improvement. It was found that the organizational structure of Finnish higher education today is the result of two main reforms. The first professional and technical reform, which is considered to be the founder of a new type of institutions are polytechnic institutes in the early 1990s. Furthermore, this reform contributed to secondary vocational and technical institutions being merged and renewed and they became part of the higher education system, that is, a non-university sector (the polytechnic sector) was created with a mission different from the existing academic universities. The second reform, called the “Great University Reform”, took place in 2009 and consisted in universities being separated from the state as independent legal entities under public law or established within private law. It was a big administrative change, but it also included an important factor – mergers (to reduce the number of higher education institutions). Currently, Finland has retained the main features of the Nordic (Scandinavian) model: an increasingly strong commitment to the ideals of educational equality and expanding access for citizens of any age and economic status, including the principle of free education. On the other hand, the system had to adapt to growing market forces and internationalization, such as the introduction of new public administration and academic capitalism. At the same time, the peculiarities of the modern development strategy of the Finnish education system are analyzed, taking into account the current democratization of society. This gradual expansion means that higher education in Finland is now provided by different universities. The characteristic features of Finland's educational policy are analyzed, in particular, common features in the educational system of these countries are highlighted: the right of any citizen to free education in higher education institutions, regardless of age and economic status; higher education institutions are small, with tight centralization and control of resources and limited competition. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject освіта uk
dc.subject система освіти uk
dc.subject освітня політика uk
dc.subject реформа uk
dc.subject університет uk
dc.subject education uk
dc.subject education system uk
dc.subject educational policy uk
dc.subject reform uk
dc.subject university uk
dc.title Історія успіху освітньої політики Фінляндії uk
dc.title.alternative The success story of the educational policy of Finland uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу