У статті розглянуто систему професійної підготовки вчителів німецької мови як іноземної в Німеччині на прикладі університету Грайфсвальд. Проаналізовано підготовку вчителів іноземної мови для закладів середньої освіти, констатовано відсутність розподілу на освітньо-кваліфікаційні рівні. Зазначено основні етапи професійної підготовки вчителів для закладів середньої освіти: університетська підготовка протягом п’яти років та проходження практики-стажування протягом 18–24 місяців. З’ясовано, що професійна підготовка вчителів німецької мови як іноземної відбувається іншим чином та передбачає три різні варіанти набуття кваліфікації вчителя німецької мови як іноземної: навчання за додатковою спеціальністю поряд з отриманням спеціальності “Середня освіта”; навчання за основною спеціальністю на бакалаврському рівні; навчання з обранням додаткового курсу поряд із філологічною спеціальністю на магістерському рівні. Розглянуто та охарактеризовано всі освітні пропозиції щодо отримання кваліфікації вчителя німецької мови як іноземної, проаналізовано змістове наповнення їх модулів. Констатовано гнучкість системи освіти в Німеччині, яка дозволяє поєднання різних варіантів отримання спеціальності, акцентовано на студентоцен-трованому навчанні, яке характеризується свободою вибору здобувачів. Зазначено переваги професійної підготовки вчителів німецької мови як іноземної в Німеччині. Зроблено висновок, що доцільним є впровадження позитивного досвіду професійної підготовки вчителів німецької мови як іноземної в освітній процес додаткової спеціальності “Середня освіта. Мова і література (німецька)” Хмельницького національного університету. Визначено, що подальшим перспективним напрямом досліджень може бути вивчення дистанційних форм підготовки майбутніх вчителів іноземної мови в Німеччині.
The article represents the system of professional preparation of teachers of German as a foreign language in Germany on the example of Greifswald University. The preparation of foreign language teachers for secondary education institutions is analyzed, the lack of division into educational and qualification levels is stated. The main stages of the professional preparation of teachers for secondary education institutions are identified: university study for five years and internship practice for eighteen to twenty-four months. It is found that the professional preparation of teachers of German as a foreign language takes place in a different way and involves three different options for acquiring the qualification of a teacher of German as a foreign language: preparation in an additional specialty along with obtaining the specialty “Secondary Education”; study in the main specialty at the bachelor’s level; study with the choice of an additional course along with a philological specialty at the master’s level. All educational programs for obtaining the qualification of a teacher of German as a foreign language are considered and characterized, the content of their modules is analyzed. The advantages of professional training of teachers of German as a foreign language in Germany are noted. It is concluded that it is expedient to introduce the positive experience of professional training of teachers of German as a foreign language into the educational process of the additional specialty “Secondary Edu-cation. Language and Literature (German)” of Khmelnytskyi National University. It is determined that the study of remote forms of training of future foreign language teachers in German can be further perspective area of research.