Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Механізми забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кірдан, О. Л.
dc.contributor.author Кірдан, О. П.
dc.date.accessioned 2023-02-08T14:09:27Z
dc.date.available 2023-02-08T14:09:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Кірдан, О. Л. Механізми забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції / О. Л. Кірдан, О. П. Кірдан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Спецвипуск. Том 1. – С. 145-149. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.27 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39090
dc.description.abstract У статті окреслено особливості забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи, як-от: аналіз, синтез, порівняння, конкретизації, узагальнення, контент-аналіз. Охарактеризовано зміст Угоди про асоціацію між Україною і Європейським Союзом в аспекті викликів для оновлення освітньої діяльності університетів у контексті статусу України як країни-кандидата. Акцентовано на пріоритетних завданнях наукової, науково-технічної й інноваційної діяльності у вітчизняних закладах вищої освіти. Обґрунтовано зміст понять “ефективність освітньої діяльності” та “якість освітньої діяльності”. Охарактеризовано підходи до визначення критеріїв і показників ефективності освітньої діяльності в університетах. Констатовано, що забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України узалежнене від політики закладів вищої освіти та локальних нормативних документів, які формалізують ці процеси на інституційному рівні. Окреслено спектр освітніх компонентів (обов’язкових і вибіркових) підготовки здобувачів вищої освіти з питань європейської інтеграції України, які нині реалізуються вітчизняними університетами. Констатовано потребу введення у професійну підготовку здобувачів вищої освіти різних галузей і спеціальностей освітніх компонентів щодо економічного, соціального, комунікаційного та правового вимірів інтеграції України і Європейського Союзу та доцільність проведення підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з питань методики викладання європейської інтеграції, проведення науково-комунікаційних заходів для академічного й адміністративно-управлінського складу вітчизняних університетів з актуальних питань євроінтеграції. uk
dc.description.abstract The article characterizes the mechanisms of ensuring the quality and efficiency of educational activities in Ukrainian universities in the context of European integration. To achieve the goal, general scientific methods were used: analysis, synthesis, comparison, specification, generalization, content analysis. The association agreement between Ukraine and the European Union is characterized in terms of challenges for updating the educational and scientific components of university activity in the context of Ukraine’s status as a candidate country. Emphasis is placed on the priority tasks of scientific and innovative activi-ties in domestic institutions of higher education. The content of the concepts “effectiveness of educational activity” and “quality of educational activity” is substantiated. The criteria and indicators of the effectiveness of the educational activity of scien-tific and pedagogical workers are singled out. The educational components of the training of higher education applicants on the issues of European integration of Ukraine, which are currently implemented by domestic universities, are analyzed. The need to introduce educational components regarding the economic, social, communication and legal dimensions of the integration of Ukraine and the EU into the professional training of future specialists was noted. It is emphasized that the mechanisms for ensuring the quality and efficiency of educational activities in Ukrainian universities depend on the policy of higher education institutions and local normative documents that formalize these processes at the institutional level. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject освітня діяльність uk
dc.subject євроінтеграція uk
dc.subject університет uk
dc.subject якість освітньої діяльності uk
dc.subject якість вищої освіти uk
dc.subject критерії ефективності uk
dc.subject показники ефективності uk
dc.subject науково-педагогічні працівники uk
dc.subject здобувачі вищої освіти uk
dc.subject educational activity uk
dc.subject European integration uk
dc.subject university uk
dc.subject quality of educational activity uk
dc.subject quality of higher education uk
dc.subject efficiency criteria uk
dc.subject indicators of efficiency uk
dc.subject scientific and pedagogical workers uk
dc.subject students of higher education uk
dc.title Механізми забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції uk
dc.title.alternative Mechanisms for ensuring the quality and efficiency of educational activities in the universities of Ukraine in the context of European integration uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу