У статті окреслено особливості забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи, як-от: аналіз, синтез, порівняння, конкретизації, узагальнення, контент-аналіз. Охарактеризовано зміст Угоди про асоціацію між Україною і Європейським Союзом в аспекті викликів для оновлення освітньої діяльності університетів у контексті статусу України як країни-кандидата. Акцентовано на пріоритетних завданнях наукової, науково-технічної й інноваційної діяльності у вітчизняних закладах вищої освіти. Обґрунтовано зміст понять “ефективність освітньої діяльності” та “якість освітньої діяльності”. Охарактеризовано підходи до визначення критеріїв і показників ефективності освітньої діяльності в університетах. Констатовано, що забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України узалежнене від політики закладів вищої освіти та локальних нормативних документів, які формалізують ці процеси на інституційному рівні. Окреслено спектр освітніх компонентів (обов’язкових і вибіркових) підготовки здобувачів вищої освіти з питань європейської інтеграції України, які нині реалізуються вітчизняними університетами. Констатовано потребу введення у професійну підготовку здобувачів вищої освіти різних галузей і спеціальностей освітніх компонентів щодо економічного, соціального, комунікаційного та правового вимірів інтеграції України і Європейського Союзу та доцільність проведення підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з питань методики викладання європейської інтеграції, проведення науково-комунікаційних заходів для академічного й адміністративно-управлінського складу вітчизняних університетів з актуальних питань євроінтеграції.
The article characterizes the mechanisms of ensuring the quality and efficiency of educational activities in Ukrainian universities in the context of European integration. To achieve the goal, general scientific methods were used: analysis, synthesis, comparison, specification, generalization, content analysis. The association agreement between Ukraine and the European Union is characterized in terms of challenges for updating the educational and scientific components of university activity in the context of Ukraine’s status as a candidate country. Emphasis is placed on the priority tasks of scientific and innovative activi-ties in domestic institutions of higher education. The content of the concepts “effectiveness of educational activity” and “quality of educational activity” is substantiated. The criteria and indicators of the effectiveness of the educational activity of scien-tific and pedagogical workers are singled out. The educational components of the training of higher education applicants on the issues of European integration of Ukraine, which are currently implemented by domestic universities, are analyzed. The need to introduce educational components regarding the economic, social, communication and legal dimensions of the integration of Ukraine and the EU into the professional training of future specialists was noted. It is emphasized that the mechanisms for ensuring the quality and efficiency of educational activities in Ukrainian universities depend on the policy of higher education institutions and local normative documents that formalize these processes at the institutional level.