Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Європейський вектор екологізації культурно-освітнього простору вчителів початкової школи в системі післядипломної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Завгородня, Т. К.
dc.contributor.author Басараб, Н. Я.
dc.date.accessioned 2023-02-08T12:37:53Z
dc.date.available 2023-02-08T12:37:53Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Завгородня, Т. К. Європейський вектор екологізації культурно-освітнього простору вчителів початкової школи в системі післядипломної освіти / Т. К. Завгородня, Н. Я. Басараб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Спецвипуск. Том 1. – С. 84-88. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.16 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39079
dc.description.abstract Європейський вимір екологічної освіти є важливим для вчителів сучасної школи із причини їх подвійної включеності в освітній процес: як наставників екологічно свідомого молодого покоління громадян Європи і як фахівців неперервної педагогічної освіти. Даний феномен у педагогічній освіті є багатогранним, серед його аспектів звертаємо увагу на: європейські знання, європейську ідентичність, європейську полікультурність, європейський професіоналізм, європейську свідомість. Формування екологічної свідомості громадянина Європи повинно відбуватись на всіх етапах його розвитку та становлення. У даному процесі важливо брати участь практично всій громадськості, але особлива роль відводиться сім’ї та педагогічним працівникам, зважаючи на те, що виховання дітей починається з копіювання вчинків дорослих, формування екологічної культури як її складової частини відбувається шляхом передачі знань, досвіду, цінностей від покоління до покоління, від людини до людини. Розпочинати даний процес необхідно з формування екологічних знань, компетентностей учнів, це чи не одне із пріоритетних завдань у початковій школі, де створюються надзвичайно сприятливі умови для екологічної освіти і виховання учнів завдяки природній допитливості дітей та їхньому щирому інтересу до пізнання навколишнього світу. Тому вчитель початкової школи має не тільки обов’язок, але й можливість допомогти дитині віднайти ту межу у спілкуванні із природою, яку людина не має перетинати, якщо хоче бути людиною. А загальноосвітня школа покликана вже нині проявити наполегливість у вихованні нового покоління, якому властиве особливе бачення світу як об’єкта його постійної турботи. Виходячи з означеного, розуміємо, що вирішення багатьох питань екологічної освіти неможливе без наявності високоосвічених професійних кадрів. Тому необхідно наголосити на постійній потребі в підвищенні професійної компетентності педагогічних працівників в опануванні ними знань з основ здоров’я, теорії та практики формування репродуктивного здоров’я в контексті екологізації змісту освіти. uk
dc.description.abstract The European dimension of environmental education is important for modern school teachers due to their double inclusion in the educational process: as mentors of ecologically conscious young generation of European citizens and as specialists of continuous pedagogical education. This phenomenon of pedagogical education is multifaceted, among which attention is paid to: European knowledge, European identity, European multiculturalism, European professionalism, European consciousness. The European citizen’s formation of the ecological consciousness should take place at all stages of its development and establishment. the whole society should participate in this process, but a special role is allocated to the family and teaching staff, considering the fact that children’s education begins with copying the actions of adults, the formation of environmental culture as its constituent part occurs through the transfer of knowledge, experience, values from generation to generation, from person to person. To begin this process is necessary for the students’ formation of environmental knowledge and competences: this task is perhaps one of the most prioritized in the primary school, in which extremely favorable conditions for students’ environmental education and upbringing are created due to children's natural curiosity and their sincere interest in learning the surrounding world. Therefore, the primary school teacher has not only the duty but also an opportunity to help the child find that border in communication with nature which a person must not transgress if he wants to be a human. Secondary school is aimed to show persistence in upbringing the new generation, which is characterized by a special vision of the world as an object of its constant caring. Based on the above, it is worth mentioning that solving environmental education issues is not possible without the presence of highly educated teaching staff. Therefore, it is necessary to emphasize the constant need for improving the professional competence of teaching staff in mastering their knowledge of the basics of health, theory and practice of formation reproductive health in the context of environmentalization the content of education. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject екологічна освіта uk
dc.subject неперервна екологічна освіта uk
dc.subject екологічна культура uk
dc.subject підвищення кваліфікації вчителів uk
dc.subject початкова школа uk
dc.subject навколишнє середовище uk
dc.subject професійна компетентність uk
dc.subject європейська свідомість uk
dc.subject environmental education uk
dc.subject continuous environmental education uk
dc.subject environmental culture uk
dc.subject teacher training uk
dc.subject primary school environment uk
dc.subject professional competence uk
dc.subject European consciousness uk
dc.subject postgraduate education uk
dc.title Європейський вектор екологізації культурно-освітнього простору вчителів початкової школи в системі післядипломної освіти uk
dc.title.alternative The European vector of environmentalization of the cultural and educational space of primary school teachers in the system of postgraduate education uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу