Європейський вимір екологічної освіти є важливим для вчителів сучасної школи із причини їх подвійної включеності в освітній процес: як наставників екологічно свідомого молодого покоління громадян Європи і як фахівців неперервної педагогічної освіти. Даний феномен у педагогічній освіті є багатогранним, серед його аспектів звертаємо увагу на: європейські знання, європейську ідентичність, європейську полікультурність, європейський професіоналізм, європейську свідомість.
Формування екологічної свідомості громадянина Європи повинно відбуватись на всіх етапах його розвитку та становлення. У даному процесі важливо брати участь практично всій громадськості, але особлива роль відводиться сім’ї та педагогічним працівникам, зважаючи на те, що виховання дітей починається з копіювання вчинків дорослих, формування екологічної культури як її складової частини відбувається шляхом передачі знань, досвіду, цінностей від покоління до покоління, від людини до людини. Розпочинати даний процес необхідно з формування екологічних знань, компетентностей учнів, це чи не одне із пріоритетних завдань у початковій школі, де створюються надзвичайно сприятливі умови для екологічної освіти і виховання учнів завдяки природній допитливості дітей та їхньому щирому інтересу до пізнання навколишнього світу. Тому вчитель початкової школи має не тільки обов’язок, але й можливість допомогти дитині віднайти ту межу у спілкуванні із природою, яку людина не має перетинати, якщо хоче бути людиною. А загальноосвітня школа покликана вже нині проявити наполегливість у вихованні нового покоління, якому властиве особливе бачення світу як об’єкта його постійної турботи. Виходячи з означеного, розуміємо, що вирішення багатьох питань екологічної освіти неможливе без наявності високоосвічених професійних кадрів. Тому необхідно наголосити на постійній потребі в підвищенні професійної компетентності педагогічних працівників в опануванні ними знань з основ здоров’я, теорії та практики формування репродуктивного здоров’я в контексті екологізації змісту освіти.
The European dimension of environmental education is important for modern school teachers due to their double inclusion in the educational process: as mentors of ecologically conscious young generation of European citizens and as specialists of continuous pedagogical education. This phenomenon of pedagogical education is multifaceted, among which attention is paid to: European knowledge, European identity, European multiculturalism, European professionalism, European consciousness.
The European citizen’s formation of the ecological consciousness should take place at all stages of its development and establishment. the whole society should participate in this process, but a special role is allocated to the family and teaching staff, considering the fact that children’s education begins with copying the actions of adults, the formation of environmental culture as its constituent part occurs through the transfer of knowledge, experience, values from generation to generation, from person to person. To begin this process is necessary for the students’ formation of environmental knowledge and competences: this task is perhaps one of the most prioritized in the primary school, in which extremely favorable conditions for students’ environmental education and upbringing are created due to children's natural curiosity and their sincere interest in learning the surrounding world. Therefore, the primary school teacher has not only the duty but also an opportunity to help the child find that border in communication with nature which a person must not transgress if he wants to be a human. Secondary school is aimed to show persistence in upbringing the new generation, which is characterized by a special vision of the world as an object of its constant caring. Based on the above, it is worth mentioning that solving environmental education issues is not possible without the presence of highly educated teaching staff. Therefore, it is necessary to emphasize the constant need for improving the professional competence of teaching staff in mastering their knowledge of the basics of health, theory and practice of formation reproductive health in the context of environmentalization the content of education.