У статті розглянуто проблему створення та використання технології проведення психодіагностичного обстеження дитини в практиці діагностико-аналітичної діяльності спеціального (клінічного) психолога в сфері освіти. Обґрунтовано значущість психологічної діагностики у сучасній інноваційній освіті та зазначено, що основним завданням психологічної практики є забезпечення психологічного здоров’я особистості в умовах соціокультурного середовища. Визначено, що психодіагнотичне обстеження є обов’язковим етапом роботи психолога в сфері освіти та виховання і зазначено, що саме цей вид діяльності визначає успішність інших – корекції, профілактики та прогнозу. Окреслено протиріччя в сучасних умовах розвитку психологічної діагностики як основного напрямку роботи психолога в системі освіти. Визначено поняття діагностичної технології, яка представляє собою послідовно викладену систему роботи з клієнтом, що дозволяє психологу комплексно дослідити феномен, виявити специфічні особливості та причини порушень розвитку; фактори, які негативно впливають на процес розвитку і призводять до різних варіантів дезадаптації та формування типових форм проблемної поведінки. На основі аналізу психологічної літератури та з опорою на практичний досвід запропоновано модель психодіагностичного обстеження дитини, яка може бути використана як технологія діагностико-аналітичної діяльності спеціального (клінічного) психолога в сфері освіти, що складається з трьох етапів: робота з запитом; власне діагностична робота – безпосередньо технології об’єктивного дослідження (з використанням прийомів отримання, фіксування та обробки даних); робота з відповіддю.
The article considers the problem of creating and using the technology of psychodiagnostic examination of a child in the practice of diagnostic and analytical activities of a special (clinical) psychologist in the field of education. The importance of psychological diagnostics in modern innovative education is substantiated and it is noted that the main task of psychological practice is to ensure the psychological health of the individual in the socio-cultural environment. It is determined that psychodiagnostic examination is a mandatory stage of a psychologist’s work in the field of education and upbringing, and it is noted that this type of activity determines the success of others – correction, prevention and prognosis. Contradictions in modern conditions of development of psychological diagnostics as the basic direction of work of the psychologist in system of education are outlined. The concept of diagnostic technology is defined, which is a consistently set out system of work with the client, which allows the psychologist to comprehensively investigate the phenomenon, identify specific features and causes of developmental disorders; factors that negatively affect the development process and lead to various variants of maladaptation and the formation of typical forms of problem behavior. Based on the analysis of psychological literature and based on practical experience, a model of psychodiagnostic examination of a child is proposed, which can be used as a technology of diagnostic and analytical activities of special (clinical) psychologist in education, consisting of three stages: work with request; actual diagnostic work – directly the technology of objective research (using the methods of obtaining, recording and processing data); work with the answer.