Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Концептуальні парадигми європеїзації освітнього процесу у вищій школі та системі післядипломної педагогічної освіти: фокус сучасних наративів vs традиціоналізму

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бодик, О. П.
dc.contributor.author Салагуб, Л. І.
dc.date.accessioned 2023-02-07T09:18:27Z
dc.date.available 2023-02-07T09:18:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Бодик, О. П. Концептуальні парадигми європеїзації освітнього процесу у вищій школі та системі післядипломної педагогічної освіти: фокус сучасних наративів vs традиціоналізму / О. П. Бодик, Л. І. Салагуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Спецвипуск, Том 1. – С. 5-11. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.01 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39038
dc.description.abstract Статтю присвячено аналізу векторів сучасної освіти в контексті європеїзації вітчизняної вищої школи й осучаснення механізмів професійного поступу освітян крізь призму формування ними власної траєкторії особистісного розвитку. Узагальнення результатів науково-педагогічних досліджень дозволило виділити й охарактеризувати спектр освітніх проблематик, зважаючи на реалії ХХІ століття загалом і впровадження європейських стандартів щодо реалізації освітнього процесу у вищій школі та системі післядипломної педагогічної освіти зокрема. У розвідці сфокусовано увагу на зіставленні традиційних практик організації освітнього процесу із сучасними наративами. Головну увагу приділено висвітленню досвіду європейських країн щодо застосування ефективних механізмів диджиталізації в освітньому процесі у вищій школі та підвищення фахової майстерності освітян. Репрезенто-вано широкий спектр технологій, методів і прийомів навчання, що супроводжуються інструкціями щодо їх застосування в освітньому процесі. Автори загострили увагу на візуалізації дисциплінарних кейсів, зважаючи на сучасні реалії та форми поширення інформації. Серед методів дослідження зазначено як теоретичні (аналіз, синтез, індукція, дедукція, порівняння, класифікація, узагальнення, абстрагування та конкретизація), так й емпіричні (метод педагогічного спостереження, що передбачив пізнання наративів дійсності, зовнішніх зв’язків і ставлень; ефективності використання та віддання переваги окремим технологіям, методам і прийомам навчання з подальшим обґрунтуванням). Зроблено висновок про необхідність дослідження стрижневих аспектів, що постали в умовах існування диджиталізованого суспільства через вивчення та пошук ефективних механізмів щодо реалізації таких концептуально-освітніх векторів: організації проєктної діяльності, осучаснення технологій, методів і прийомів навчання, поєднання різних технік / форм оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, упровадження інтегрованих підходів щодо вивчення широкого спектра дисциплін, пошуку дієвих механізмів організації ефективного зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу тощо. uk
dc.description.abstract The article deals with the analysis of the vectors of modern education in the context of the Europeanization of the national higher education and the modernization of the mechanisms of teachers’ professional development in the light of the formation of their own personal development trajectories. Generalization of the results of scientific and pedagogical researches made it possible to identify and characterize the range of educational issues, taking into account the realities of the 21’st century in general and the introduction of European standards for the implementation of the educational process in higher education and the system of postgraduate pedagogical education in particular. The paper focuses on the comparison of traditional practices of organizing the educational process with modern narratives. Particular attention is paid to describing the experience of European countries in the development of effective mechanisms for the implementation of digitalized processes in higher education and improving the professional skills of educators. The study represents a wide range of technologies, methods and teaching techniques, accompanied with instructions for their use in the educational process. The authors concentrate on the visualization of disciplinary cases, taking into account modern realities and forms of information dissemination. The article uses both theoretical (analysis, synthesis, induction, deduction, comparison, classification, generalization, abstraction and specification) and empirical (method of pedagogical observation, involving the knowledge of narratives of reality, external relations and attitudes; efficiency of use and preference for certain technologies, methods and techniques of teaching with subsequent justification) research methods. It is concluded that it is necessary to study the core aspects that have arisen in the conditions of the existence of a digital-ized society through the study and search for effective mechanisms for the implementation of such conceptual and educational vectors as: organizing project activities, modernizing teaching technologies, methods and techniques, combining various tech-niques / forms of assessing and evaluating educational achievements of applicants for education, implementation of integrated approaches to studying a wide range of disciplines, the search for effective mechanisms for organizing effective feedback between participants in the educational process, etc. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject концептуальні парадигми uk
dc.subject європеїзація освітнього процесу uk
dc.subject вища школа uk
dc.subject професійний поступ освітян uk
dc.subject освітні наративи uk
dc.subject традиціоналізм uk
dc.subject осучаснення освітнього контенту uk
dc.subject проєктні та дебатні технології навчання uk
dc.subject візуалізація дисциплінарних кейсів uk
dc.subject диджиталізація uk
dc.subject conceptual paradigms uk
dc.subject Europeanization of educational process uk
dc.subject higher education uk
dc.subject professional development of educators uk
dc.subject educational narratives uk
dc.subject traditionalism uk
dc.subject modernizing educational content uk
dc.subject project and debate learning technologies uk
dc.subject visualization of disciplinary cases uk
dc.subject digitalization uk
dc.title Концептуальні парадигми європеїзації освітнього процесу у вищій школі та системі післядипломної педагогічної освіти: фокус сучасних наративів vs традиціоналізму uk
dc.title.alternative Conceptual paradigms of the Europeanization of the educational process in higher school and the system of postgraduate pedagogical education: focus of modern narratives vs traditionalism uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу