Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Сучасні питання методології системи наук про спеціальну освіту

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Синьов, Віктор Миколайович
dc.contributor.author Шевцов, А.
dc.date.accessioned 2022-12-22T13:48:50Z
dc.date.available 2022-12-22T13:48:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Синьов, В. Сучасні питання методології системи наук про спеціальну освіту / В. Синьов, А. Шевцов // Вища освіта України. – 2021. - №1. – С. 63-71. - DOI 10.31392/NPU-VOU.2021.1(80).08 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38699
dc.description.abstract Суспільний інтерес до інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами спричинив інтенсифікацію наукових психолого-педагогічних досліджень у сфері спеціальної освіти. Це призводить до необхідності розглянути її методологію у площині епістемологічних моделей сучасного наукового дискурсу, зокрема з позицій постнекласичної парадигми та системно-синергетичного принципу. Проте основою цієї методології водночас залишаються базові положення теорії пізнання феноменів, пов’язаних із навчанням і психолого-соціально-педагогічною реабілітацією дітей та дорослих з обмеженнями життєдіяльності. Стаття присвячена питанням системного розгляду основних теоретичних принципів спеціальної освіти як мультидисциплінарної наукової галузі з використанням синергетичного підходу. Показано генетичний взаємозв’язок методологічних принципів дослідження спеціальної освіти та сходження від загальнонаукових принципів психолого-педагогічних досліджень до часткових, специфічних для спеціальної педагогіки. uk
dc.description.abstract Public interest in inclusive education of individuals with disabilities has caused psychological and pedagogical scientific research works intensification in the field of special education. It has led to the need for considering its methodology in epistemological model of modern scientific discourse, in particular from the standpoint of post-non-classical paradigm as well as system and synergetic principle. Nevertheless, the foundations for this methodology remain the basic principles of epistemology of phenomena related to learning as well as to psychological, social and pedagogical rehabilitation of children and adults with disabilities. The issues of systematic and synergetic consideration on fundamental theoretical principles of special education as a multidisciplinary area field are discussed in the article. The genetic interconnection of special education principles and moving from general psychological and pedagogical scientific research principles to partial ones, specific for special pedagogy are highlighted. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject спеціальна освіта uk
dc.subject інклюзивне навчання uk
dc.subject особа з особливими освітніми потребами uk
dc.subject методологічні принципи uk
dc.subject системний підхід uk
dc.subject синергетика uk
dc.subject special education uk
dc.subject inclusive education uk
dc.subject individuals with special educational needs uk
dc.subject methodological principles uk
dc.subject system approach uk
dc.subject synergetics uk
dc.title Сучасні питання методології системи наук про спеціальну освіту uk
dc.title.alternative Modern methodological issues of special education as a system of sciences uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics